Jump to content
  • 0

tekstveld over meerdere pagina's

HJK

Question

Posted

Volgende vraag: Ik heb een tekst veld met daarin een verticale scrollbar.

Hierin kan men bijvoorbeeld een brief intypen. Via een andere layout wordt deze brief uitgerpint. Hoe krijg ik het voor elkaar, dat als de brief langer is dan 2 pagina's deze ook op 2 pagina's wordt afgedrukt. En als de brief maar 1 pagina is, deze op 1 pagina wordt afgedrukt.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Daarvoor bestaat de Sliding-optie: ga in Lay-out mode helemaal naar onder in het Format-menu. In het rechterdeel van het dialoogpaneel krijg je alle mogelijke opties die ervoor zorgen dat de afmetingen van het veld zich kunnen beperken tot de werkelijke inhoud van het veld. Enig experimenten plus lezen van de online help kan hier zeker geen kwaad.

En daarna niet komen zeuren dat een brief langer dan 1 pagina onderaan de eerste pagina problemen geeft (zoals half afgedrukte lijnen). Dat is al zo sinds mensenheugenis :( , tienduizenden hebben zich daar al over beklaagd, en het probleem is nog altijd niet opgelost. Misschien de volgende keer met versie 7. Het is in elk geval altijd het eerste waar ik naar ga kijken als een nieuwe versie uitkomt. Dat betekent dus al een half dozijn ontgoochelingen en genoeg gevloek voor ca. 300.000 jaar in het vagevuur (dan zit ik tenminste niet bij die mannen van FileMaker)( :lol: , grapje).

• 0
Posted

Bedankt avd, nooit geweten dat deze functie bestond in Filemaker!

Trouwens weet iemand wanneer Filemaker Pro 7 ongeveer staat gepland gereleased te worden? Zijn er uberhaupt al bekendmakingen geweest, wat er verbetert gaat worden?

• 0
Posted
Trouwens weet iemand wanneer Filemaker Pro 7 ongeveer staat gepland gereleased te worden? Zijn er uberhaupt al bekendmakingen geweest, wat er verbetert gaat worden?

Iedereen hoopt natuurlijk dat er weer van alles verbeterd zal worden. Degenen die daar nu al iets over weten zijn wel gebonden door een NDA :roll: . De overigen zullen alleen maar speculaties kunnen verspreiden en vermits Sinterklaas al voorbij is, heeft dat niet meer zoveel zin :wink: .

Geduld dus, en de spanning erin houden!

• 0
Posted
En daarna niet komen zeuren ....

omdat er inderdaad altijd gezeur mee is, doe ik dat soort lolletjes doorgaans met een export en laat het afdrukken dan over aan een andere applicatie. Op windows doet een Word-macro de nodige magic. op mac ook natuurkijk, maar daar doe ik het meestal met applescript en tex-edit plus, veel en veel goedkoper (om niet zeggen een "poor man`s solution")