Ga naar inhoud
  • 0

Brieven


medic112

Vraag

hallo,

 

zou je via één of andere mogelijkheid automatisch een extra printpagina kunnen voorzien en aan de laatste pagina je naam en functie automatisch laten invullen.

 

Ik zou iets willen proberen met briefwisseling, maar zou filemaker automatisch naar een volgende pagina moeten gaan als de tekst te lang is.

 

iemand een idee?

 

groetjes

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eigenlijk begrijp ik weinig van je vraag, maar daar gaat ie :

 

Je kunt gewoon een layout definieren die zeg 11 pagina's lang is (volgens mij het maximum, misschien is het in 7+ vergroot)

 

Daar kan je dan achteraan jouw afsluiting plaatsen. De objecten schuivend maken en dan ben je al een heel eind.

Link naar reactie
  • 0

Als je getypte tekst op één pagina kan, dan moet hij onderaan met je naam onderteken (heb verschillende acounts en elk heeft zijn eigen briefondertekening).

Maar als de tekst niet op die eerste pagina kan (omdat te lang is, kan max 27 regels bevatten) zou filemaker verder moeten gaan op pagina 2 of 3 tot zelfs meerdere pagina's en pas op het einde je briefondertekening zetten (bv Medic ICT)

Elke pagina bevat wel dezelfde briefhoofd en logo en deze zouden moeten blijven.

Link naar reactie
  • 0
Maar als de tekst niet op die eerste pagina kan (omdat te lang is, kan max 27 regels bevatten) zou filemaker verder moeten gaan op pagina 2 of 3 tot zelfs meerdere pagina's en pas op het einde je briefondertekening zetten (bv Medic ICT)

 

In een tekstverwerker "zakt" een stuk tekst naar beneden als je in de paragraaf erboven tekst toevoegt. In FileMaker moet je het tegenovergestelde doen. Je voorziet vooraf de maximum ruimte die je denkt nodig te hebben, daaronder plaats je de handtekening en dan stel je de velden zo in dat ze naar boven schuiven als die voorziene ruimte niet volledig wordt opgebruikt.

Meer uitleg hier: http://www.filemaker.nl/help/06-Create%20and%20manage46.html

Link naar reactie
  • 0

Klopt wel Joris maar de vraag is volgens mij dat Medic enkel op de laatste pagina in het voetgedeelte tekst (handtekening...) wil afdrukken,dat kan eenvoudig in een portaal met een selfjoin relatie op paginanummer.

Vergelijkbaar met factuur totalen die enkel op de laatste pagina getoond worden,topic is dacht ik enige tijd geleden door Rony Rabijns gepost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...