Jump to content
  • 0

FileMaker 8.0v3 trager dan ooit !!!

slang035

Question

Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar een antwoord voor het volgende probleem:

Ik heb een lijst waarin een aantal records met berekeningsvelden worden getoond. Filemaker doet er ontzettend lang over om mijn scherm te vullen, het gaat regeltje voor regeltje. Als je vervolgens naar een andere applicatie gaat en daarna weer terug duurt het weer erg lang voordat het scherm weer opgebouwd is. Ik heb dit probleem nooit gehad met FM 7. Iemand enig idee wat deze vetraging veroorzaakt?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

We hebben hier nog een nieuwere, snellere machine staan, deze werkt inderdaad duidelijk sneller. Maar je mag toch aannemen dat FileMaker op de huidige machine gewoon feilloos moet kunnen draaien?

Als ik wissel tussen FileMaker en een andere applicatie (bijv. Outlook) en ik ga daarna weer terug naar FM, dan gaat hij weer het hele scherm opnieuw berekenen (duurt ca. 8 sec). Aangezien ik nogal vaak moet wisselen is dit een onwerkbare situatie geworden.

Probleem heb ik trouwens ook bij Filemaker helpdesk neergelegd, maar daar hoor ik niets meer van.

• 0
We hebben hier nog een nieuwere, snellere machine staan, deze werkt inderdaad duidelijk sneller. Maar je mag toch aannemen dat FileMaker op de huidige machine gewoon feilloos moet kunnen draaien?

In principe ga ik hierin me je mee. De praktijk is echter wel 'ns weerbastiger. Om een klein voorbeeldje te noemen: je schrijft dat je een P4 1,5Ghz hebt. Deze bleek echter in heel veel gevallen dezelfde prestatie te leveren als een P3 1Ghz. Is toch niet wat je op dat moment verwacht als je een systeem met een processor koopt die toch behoorlijk veel sneller zou moeten zijn...

Maar nogmaals wellicht dat anderen hier suggesties hebben waar je meer mee kunt...

P.s. Heb je wel SP2 (XP) / Servicepack 4 (Win 2000)?