Jump to content
  • 0

Meertalige web-applicatie

bram

Question

Posted

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een meertalige web-applicatie?

Ik bedoel dat onze website in meerdere talen moet te bekijken zijn. Maar naast de front-end, ook de database inhoud.

We zitten al redelijk ver met ons concept, maar ik hoor graag veel ideeen voor ik van start ga 8O

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat ik doe is per taal een record creeeren en telkens het taalid bijhouden en de pagina/objectid.

Ik heb dus twee databanken:

- 1 databank met de objecten en gegevens die bij elke taal hetzelfde zijn

- 1 databank met de inhoud van de objecten, dus taalgebonden

vb: een menuitem

Databank1: Objecten

1 record:

Objectid 1

URL: Link naar pagina 1

Databank 2: Content

record 1:

Objectid: 1

Taal: NL

Content: Catalogus

record 2:

Objectid: 1

Taal: EN

Content: Catalog

Een interface om het geheel te beheren blijft een uitdaging ;)

Koen

• 0
Posted

Koen,

Dank je voor de tip.

Ik denk dat ik ook zo te werk zal gaan. Ik probeer alleen te zoeken naar een manier om zo weinig mogelijk queries te doen. Kwestie dat de pagina's zeer snel moeten opgebouwd worden.

Heb je anders nog tips voor de "Interface"?

Want ik veronderstel dat je de databanken gebruikt voor de inhoud.

Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een eenvoudig systeem waarbij we kunnen samenwerken met een vertaalbureau. Zodat als je de inhoud ingeeft, de ingever kan aanduiden als hij/zij zelf zal vertalen, of als hij de opdracht geeft om het item te laten vertalen door externen. En daar moet ook een web-interface voor komen...

Nog veel werk dus

• 0
Posted

Voor je iets ontwikkeld moet je misschieen eens kijken naar de tool van de mensen van Improve (www.prove.be)

Zij hebben een volledig beheersysteem gemaakt om het beheer van de inhoud van een website te delegeren naar verschillende bureau's, afdelingen, enz...

Koen

NB: Wat betref interface: vooral scripts schrijven die automatisch de verschillende gerelateerde records genereren.