Theo Tromp Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Filemaker met Terminal server is geen probleem. Het moet ook mogelijk zijn om dan de lokale printer aan te sturen. Wie heeft daar ervaring mee? Theo Quote Link to comment
0 AvD Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Persoonlijk heb ik er géén ervaring mee, en dat komt omdat ik daarover al heel wat probleemverhalen heb gehoord (alles te maken met aansturing van printerdrivers die niet zijn waar ze zouden moeten zijn...). Ik hoop dat iemand je kan verder helpen, en dat het probleem opgeklaard wordt. Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Ja, dat kan prima werken. Als je een TS verbinding maakt heb je de mogelijkheid verbinding met je lokale printers te maken. Deze zijn dan ook aanspreekbaar... Quote Link to comment
0 AvD Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Ja, dat kan prima werken. Als je een TS verbinding maakt heb je de mogelijkheid verbinding met je lokale printers te maken. Deze zijn dan ook aanspreekbaar... En moet de printer driver dan langs beide uiteinden geïnstalleerd zijn? En krak dezelfde versie? Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Bij de sessie kan de lokale de lokale printer worden opgenomen in de TS sessie. Je kunt dus gewoon naar de lokale printer net alsof je normaal print zonder extra drivers te installeren. Als je kijkt in 'Printers en Faxapparaten' zul je ook alle printers zien staan. Evenzo kun je dit doen met schijven. Kan dus heel handig zijn... Maak maar 'ns een 'Verbinding met extern bureaublad' (start -> programma's -> bureau-accessoires -> communicatie) en klik onder opties op het tabblad 'Lokale bronnen' Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Je hoeft de driver enkel lokaal te hebben niet op de Terminal Server. Als de client een Mac is het een ander verhaal. Koen Quote Link to comment
0 AvD Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Boeiend, burggraaf, alleen dat ik daar geen Programma Communicatie vind, maar een map Communications en daarin kan ik kiezen uit Hyper Terminal, Network connections en nog vier wizzards: Network Setup, Wireless Network setup, New Connection en Remote Desktop Connection. Ik vermoed dat je niet een van die wizzards bedoelt. Sorry, maar ik had mazelen of zoiets toen ik klein was en ze networking aan het uitleggen waren; het kan ook dat ik net niet oplette en iets vertelde aan het meisje op de bank voor mij in de klas, of ook nog dat... Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Je bent ver gekomen... Remote Desktop Connection (RDP) lijkt er verdacht veel op... Ik vermoed tabblad 'Local sources'? Sorry, gebruik in principe Nederlandse OS voor clients... Zit ook alleen standaard in XP PRO voor Home zul je de RDP client apart moeten installeren. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Heb het gevonden! Maar de werkgroup bevat geen terminal servers, zegt ie. Ik zal moeten wachten tot er nog eens een confituursessie is of tot wanneer je eens door België rijdt. Met dank! Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Maar de werkgroup bevat geen terminal servers, zegt ie. Was alleen even om aan te geven waar de instelling te vinden is......of tot wanneer je eens door België rijdt.'k Geef toe, 't land waar het leven goed is, 'k kom er helaas te weinig... Maar eh, je kunt het gewoon ook lokaal proberen. Zeg tegen een PC dat gebruikers een verbinding met extern bureaublad mogen maken (Nederlands XP Pro OS, zit dus niet in Home: Klik op rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, tabblad verbindingen van buitenaf, aanvinken dat een externe verbinding mag worden gemaakt). Maak nu met een ander PC een verbinding via TS / RDP met de pc die zojuist is ingesteld (of al was) d.m.v. het aanroepen op computernaam of IP-Adres. En, zie daar... Quote Link to comment
0 Theo Tromp Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 Hallo Heren, Hartelijk dank voor alle steun. Gelukkig is het probleem opgelost. Het bleek dat op de server ook printer drivers aanwezig moesten zijn en daar was volgens onze systeembeheerder iets niet goed mee gegaan. Inmiddels werkt het allemaal prima. Ik ga binnenkort life met TS, het betreft een transactiesysteem met meerdere locaties waar we nu nog met clients op afstand mee werken en dat gaan dus ietsje te traag... Nogmaals bedankt en fijne feestdagen. Theo Quote Link to comment
Question
Theo Tromp
Filemaker met Terminal server is geen probleem. Het moet ook mogelijk zijn om dan de lokale printer aan te sturen. Wie heeft daar ervaring mee?
Theo
10 answers to this question
Recommended Posts