Jump to content
  • 0

Terminal Server en (lokaal) printen

Theo Tromp

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Persoonlijk heb ik er géén ervaring mee, en dat komt omdat ik daarover al heel wat probleemverhalen heb gehoord (alles te maken met aansturing van printerdrivers die niet zijn waar ze zouden moeten zijn...). Ik hoop dat iemand je kan verder helpen, en dat het probleem opgeklaard wordt.

• 0

Bij de sessie kan de lokale de lokale printer worden opgenomen in de TS sessie. Je kunt dus gewoon naar de lokale printer net alsof je normaal print zonder extra drivers te installeren. Als je kijkt in 'Printers en Faxapparaten' zul je ook alle printers zien staan. Evenzo kun je dit doen met schijven. Kan dus heel handig zijn...

Maak maar 'ns een 'Verbinding met extern bureaublad' (start -> programma's -> bureau-accessoires -> communicatie) en klik onder opties op het tabblad 'Lokale bronnen'

• 0

Boeiend, burggraaf, alleen dat ik daar geen Programma Communicatie vind, maar een map Communications en daarin kan ik kiezen uit Hyper Terminal, Network connections en nog vier wizzards: Network Setup, Wireless Network setup, New Connection en Remote Desktop Connection. Ik vermoed dat je niet een van die wizzards bedoelt.

Sorry, maar ik had mazelen of zoiets toen ik klein was en ze networking aan het uitleggen waren; het kan ook dat ik net niet oplette en iets vertelde aan het meisje op de bank voor mij in de klas, of ook nog dat...

• 0
Maar de werkgroup bevat geen terminal servers, zegt ie.
Was alleen even om aan te geven waar de instelling te vinden is...
...of tot wanneer je eens door België rijdt.
'k Geef toe, 't land waar het leven goed is, 'k kom er helaas te weinig... :wink:

Maar eh, je kunt het gewoon ook lokaal proberen. Zeg tegen een PC dat gebruikers een verbinding met extern bureaublad mogen maken (Nederlands XP Pro OS, zit dus niet in Home: Klik op rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, tabblad verbindingen van buitenaf, aanvinken dat een externe verbinding mag worden gemaakt).

Maak nu met een ander PC een verbinding via TS / RDP met de pc die zojuist is ingesteld (of al was) d.m.v. het aanroepen op computernaam of IP-Adres. En, zie daar...

• 0

Hallo Heren,

Hartelijk dank voor alle steun. Gelukkig is het probleem opgelost. Het bleek dat op de server ook printer drivers aanwezig moesten zijn en daar was volgens onze systeembeheerder iets niet goed mee gegaan.

Inmiddels werkt het allemaal prima. Ik ga binnenkort life met TS, het betreft een transactiesysteem met meerdere locaties waar we nu nog met clients op afstand mee werken en dat gaan dus ietsje te traag...

Nogmaals bedankt en fijne feestdagen.

Theo