Jump to content
  • 0

FM draait "vierkant"

Gido_

Question

Wanneer ik iets in een veld begin in te tikken zijn dit de laatste tijd regelmatig opeens holle vierkantjes... :cry:

Het bestand heropenen (of desnoods FM herstarten) lost het op.

Een crash meen ik niet gehad te hebben, maar ik weet dat dit natuurlijk geen corruptie uitsluit. Toch heb ik nog enige hoop dat ik één of andere verandering over het hoofd zie die dit zou kunnen veroorzaken. Of is het een klassieker en heb ik de "eerste prijs"?

FM Pro Advanced 8v01

18 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Die holle vierkantjes zijn echt nieuw. Rechthoekjes hebben we al gehad, maar alla... :wink

Doet het probleem zich voor bij alle lettertekens die je tikt, of alleen bij bepaalde (en waarschijnlijk zijn dat dan speciale) en is je toetsenbordinstelling niet per ongeluk gewijzigd doordat je hiertoe een shortcut hebt toegelaten in je systeeminstellingen?

• 0

En da's precies de reden waarom ik meer opkeek naar de taalleraar: als die zei "Kijk naar het vierkantje", dan wisten we allemaal (op één na) waarnaar we moesten kijken, en als hij zei "Kijk naar het rechthoekje", dan wisten we dat ook.

Die ene is later wiskundeleraar geworden. Dank zij jou, vicomte, weet ik nu waarom!

• 0

Sterker nog heb veel later nog jaren naast de man gewoond...

Tja een rechte hoek is een hoek van 90 graden, laten zowel de rechthoek als de vierkant er daar nu 4 van hebben... 't Is een van de dingen, net als Filemaker, die je de rest van je leven niet meer lostlaten... :wink:

Een ziel reeds verloren in de kerstgedachte... :lol::lol::lol:

Edited by Guest
  • 0

Ik ga het uitgebreider testen volgende keer... Hopelijk krijg ik nooit meer de kans :lol:

Heb de indruk dat het met eender welke toets is. Meen ook al een aantal keer te hebben voorgehad dat heel het toetsenbord bespookt was, zo drukte ik bv eens "2" en dat bleek een Quit te doen.

Mijn toetsenbordinstelling zelf springt echter niet naar iets anders dan Nl meer, sinds ik die "synchronize with field" instellingen heb gecorrigeerd naar default; is altijd het eerste dat ik controleer rechtsonder. Dus moest ik via een script in zo'n veld geweest zijn, dan is normaal gezien ook mijn keyboard op Engels gesprongen, en dat is niet het geval.

En... hoe gemeen zijn de rechthoekjes...? :?:lol:

• 0

AFAIK zijn die rechthoekjes het teken dat je actuele font niet beschikt over het teken dat je wil (??) weergeven. In de begintijd van de conversie van Mac naar PC hadden we genoeg rechthoekige vierkantjes om ronde bogen mee te metselen. We waren dat gewoon...

• 0
Updaten die handel en snel

Mmm, ik had de indruk opgedaan dat de meningen daar over verdeeld zijn, naargelang wat je juist ermee doet en dat elke versie/update zijn voor- en nadelen heeft (ook al heb ik dat mss maar uit een blog opgedaan ergens...). Daarom wou ik onlangs nog vragen welke jullie zouden prefereren indien je niet met netwerktoestanden werkt? Mijn eerste indruk van e.e.a. te lezen was dat 8.0v1 zeker niet van de minste is tov de updates.

upgraden kan naar 8.5.

Tja, die heb ik pas enkele dagen geleden eens geprobeerd en die blijkt letterlijk te *kruipen*. Een portaal met > 100 items, notabene gesorteerd op gestorede numerieke velden(!) kruipt letterlijk over het scherm terwijl die er in 8 binnen een seconde staat. In 8.5 lijkt het wel 4 seconden te duren. Ik wil op deze moment dan eventueel ook nog niets op de markt gaan brengen waar alle mensen een dual processor voor nodighebben!

Verder ben ik bang dat alles waar web zich tussenmengt meer kan gaan crashen, dus zolang ik niet totaal overstag ga voor bepaalde toepassingen wil ik het bij een variatie op 8 houden; lijkt ook een aanzienlijk kleinere download te gaan worden.

Edited by Guest
  • 0
Updaten die handel en snel

Mmm, ik had de indruk opgedaan dat de meningen daar over verdeeld zijn, naargelang wat je juist ermee doet en dat elke versie/update zijn voor- en nadelen heeft (ook al heb ik dat mss maar uit een blog opgedaan ergens...). Daarom wou ik onlangs nog vragen welke jullie zouden prefereren indien je niet met netwerktoestanden werkt? Mijn eerste indruk van e.e.a. te lezen was dat 8.0v1 zeker niet van de minste is tov de updates.

Updaten naar 8.03 moet je zeker doen. Hier op het forum staat ergens een overzichtje met alle onheil die 8.01 aanricht. Zo uit het hoofd : bestanden die niet meer open gaan, .... enz.

• 0

Kan mijn issuelijst zelf al aanleggen :lol:

Gezien sinds 8.0v3:

- layout die half in de statusbar komt te staan

- nieuw veld definiëren zonder enige extra specificaties, replace field in doen met "5". Bij verlaten van veld wordt overal "1" getoond, maar tooltip van veldnaam en bij intrede van veld wordt werkelijke waarde "5" getoond 8O

- ik groepeer een paar lijntjes en een vlakje om in een container te plakken. Daarin verliest het alle scherpte, eender hoe geplakt... (mss klassieker die ik nu weer moet gaan opzoeken...; heb maar GIFje genomen dan [traagwerkend :wink:])

• 0

Aan 8.0v1 heeft het niet gelegen, want ik heb het nu in de Data Viewer gehad. Het waren meestal spaties en met elk v/d vele toetsen die ik probeerde. Soms waren het de vierkantjes, bv met de Backspace-toets kwamen er vierkantjes bij, ipv dat er gebackspaced werd.

Soit, het was toch even geleden, dat wel.

• 0
Aan 8.0v1 heeft het niet gelegen

Ik begrijp nog altijd niet waarom je sowieso niet update naar 8.03 ? Er zijn zoveel onherstelbare problemen met 8.01 opgedoken dat je het lot wel erg blijft tarten. Ik kan je verhalen vertellen van bestanden die plots niet meer geopend kunnen worden, zoek-opdrachten die andere resultaten gaven dan verwacht enz, ...

• 0

Dan heb je er al twee keer overgelezen (wegens niet duidelijk genoeg, zal ik aannemen)... Ik heb hier al enkele geziene problemen opgenoemd sinds ik geupdate heb en juist gemeld dat het dus aan v1 ook niet zal gelegen hebben (omdat ik het nog steeds heb met v3, zij het minder veelvuldig op het 1e zicht).