Paul_ Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Hi, Over het openstellen van poort 591 en 5003 zijn al diverse Topics geschreven en ik heb ze allemaal gelezen. Toch kom ik er niet uit en ik hoop dat iemand een tip heeft. In FileMaker 8.5 staat Instant Web Publising op aan en op poort 591. Via de localhost werkt het allemaal prima. Zodra ik http://IPNUMMER:591 intyp, gebeurt er niets. Bij m'n router heb ik poort 5003 en 591 opengezet. Zij bijlage. Kan iemand aan de hand van deze bijlage zien of ik iets verkeerd heb ingesteld? Mijn dank is groot. Grtz Paul Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Heb je het externe IP adres ook 'doorverwezen' naar de machine waar FMP op draait? Quote Link to comment
0 Paul_ Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Hoi Burggraaf, Bedankt voor je reactie. Ik heb 'm verwezen naar de juiste pc, maar hij weigert het te doen. Grtz Paul Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Tja vervallen we toch in hetgeen je mogelijk al hebt gelezen: Firewall instellingen op biede PC's? Als je het van extern test doe je het dan vanaf hetzelfde IP-adres/verbinding? Zo ja, dan gaat dat zeer waarschijnlijk niet lukken (tenzij je een hele speciale verbinding hebt). Quote Link to comment
0 Paul_ Posted December 27, 2006 Author Share Posted December 27, 2006 Bedankt voor je reactie! Volgens mij heb ik echt aan alles gedacht. Op beide pc's (waar FM op draait en waarmee ik vanaf een ander IP adres filemaker benader) staan Norton en de Firewall uit. De FileMaker .fp7 bestanden staan in de map WEB in FileMaker en staan goed ingesteld m.b.t. Web Publishing. Poort 5003 en poort 591 staan beide open op de router. Via Localhost werkt het prima. Hmm... beats me!? Groeten, Paul Quote Link to comment
0 edc Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Wat is infeite de bedoeling? Vanop een LAN de server te bereiken? Dan hoef je toch enkel het ip-adres in te voeren gevolgd door het poortnr voorgesteld door filemaker (in mijn geval is dit bvb http://192.168.1.102:100 - dit kun je aflezen tijdens de instelling van IWP). Indien je via het WAN (internet) de server wil bereiken moet je volgens mij werken met een router die DDNS ondersteunt (zoals Linksys). En dan pas een portforwarding instellen op je router. De server bereik je dan via de naam van je computer. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Sommige service providers, zoals Telenet Vlaanderen, hebben een eigen firewall en laten sommige poorten niet toe. Telenet blokkeert bijvoorbeeld inkomend verkeerd onder poort 1024, tenzij je een speciaal abbonnement hebt, en dan nog. Een eenvoudige manier om beschikbaarheid van een service op een poort na te gaan is "telnet " in te tikken vanuit je command line prompt, bijvoorbeeld "telnet 81.82.212.22 80". Dan zie je onmiddellijk of er reactie is of niet. Quote Link to comment
0 Paul_ Posted December 29, 2006 Author Share Posted December 29, 2006 Het probleem is opgelost en het probleem was Norton Antivirus. Ik had de virusscanner slechts gedeeltelijk uitgeschakeld. Dom... Toen ik via command - telnet ipnummer poort - deed, plopte Norton op en viel bij mij het kwartje. Bedankt voor het meedenken allemaal! Groeten, Paul Quote Link to comment
Question
Paul_
Hi,
Over het openstellen van poort 591 en 5003 zijn al diverse Topics geschreven en ik heb ze allemaal gelezen.
Toch kom ik er niet uit en ik hoop dat iemand een tip heeft.
In FileMaker 8.5 staat Instant Web Publising op aan en op poort 591.
Via de localhost werkt het allemaal prima.
Zodra ik http://IPNUMMER:591 intyp, gebeurt er niets.
Bij m'n router heb ik poort 5003 en 591 opengezet. Zij bijlage.
Kan iemand aan de hand van deze bijlage zien of ik iets verkeerd heb ingesteld?
Mijn dank is groot.
Grtz Paul
7 answers to this question
Recommended Posts