Jump to content
  • 0

datum kleur veranderen

db_hans

Question

Goedemorgen allemaal

Ik wil graag een datum veld laten rood kleuren als de datum ouder dan vandaag is maar het lukt niet wie kan mij helpen?

If ( Datum < Get ( HuidigeDatum ) ; TextColor (Datum ; RGB (255 ; 0; 0 ) );TextColor (Datum ; RGB (0 ; 0 ; 0 ) ) )

dit lijkt niet te werken?

het is een herhalendveld (of kan het dan niet als er verschillende datums in staan)

gr Hans

een mooi en gezond 2007 gewenst voor iedereen

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volgens de FileMaker Help file werkt TextColor alleen met een tekst veld.

Ze waren niet goed wakker toen ze dat schreven.

Het werkt wél met een Datum, text of number veld, maar het RESULTAAT van de calculatie moet een text of number veld zijn. Als je een datum als resultaat hebt, werkt de functie niet.

Is dit een bug? Zeker foutieve documentatie, maar de TextColor functie lijkt me geschreven om teksten te manipuleren, en geen getallen of datums, dus als je dit doorgeeft als bug moet je niet rekenen op een fix.

Als je dus een tekst veld gebruikt voor je voorstelling, dan kan je het. Je zou in de validatie van het tekst veld kunnen checken met "IsValid ( GetAsDate ( datumveld ) )".

Je veld ziet er dan zó uit:

if ( datum < Get ( CurrentDate ) ; TextColor ( datum ; RGB (255 ; 0; 0 ) ) ;TextColor ( datum ; RGB (0 ; 0 ; 0 ) ) )

isValid ( GetAsDate ( datum ) )