Wim Bongertman Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Ik zoek al een poosje op het forum maar het antwoord ben ik niet tegengekomen. Hoe tel ik het aantal karakters in een veld? (veld1) 527427 = (veld2) 6 Dus veld 2 moet tonen hoeveel karakters er in veld een staan. Als je het weet is het antwoord simpel, maar voor je het weet ....... Quote
0 Pieter Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Ik zoek al een poosje op het forum maar het antwoord ben ik niet tegengekomen. Hoe tel ik het aantal karakters in een veld? (veld1) 527427 = (veld2) 6 Dus veld 2 moet tonen hoeveel karakters er in veld een staan. Als je het weet is het antwoord simpel, maar voor je het weet ....... veld2 = length(veld1) of veld2 = Length ( Substitute ( veld1 ; " " ; "" ) ) Quote
0 Rony Rabijns Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Een alternatief voor Pieters tweede oplossing zou zijn : Length(Filter(veld;"abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789")) Dan weet je zeker dat je enkel de alfanumerieke karakters geteld hebt. Quote
0 Wim Bongertman Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 Verbazingwekkend dat ik dit niet zelf kon vinden. Ik schaam mij diep heren. De oplossing van Rony is de beste omdat hiermee inderdaad fouten kunnen worden vermeden. Maar het werkt. Bedankt voor de hulp. Quote
0 AvD Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Ik denk dat met Rony's oplossing de veldindexering niet op Unicode, noch op ASCII mag staan. Quote
0 Rony Rabijns Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Ik denk dat met Rony's oplossing de veldindexering niet op Unicode, noch op ASCII mag staan. En waarom niet ? Quote
0 AvD Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Omdat bij een Unicode of een ASCII indexering de diacritische tekens apart geïndexeerd worden. Ik denk - maar heb het niet geprobeerd - dat bij Filter dan de diacritische tekens niet mee verrekend worden. Quote
0 JeanWM Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 ...een Unicode of een ASCII indexering de diacritische tekens apart geïndexeerd worden. ... werkt altijd samen met de 'taalkeuze' instelling. Voor sorteringen en zoekfuncties op woorden, heb ik een aantal aparte velden moeten maken die taal (lees Spaans, met allerhande accenten en aanverwante rariteiten) specifiek zijn. Daarmee was ik verlost van zoek/vind en sorteer problemen binnen een Engelstalig pakket. Quote
Question
Wim Bongertman
Ik zoek al een poosje op het forum maar het antwoord ben ik niet tegengekomen.
Hoe tel ik het aantal karakters in een veld?
(veld1) 527427 = (veld2) 6
Dus veld 2 moet tonen hoeveel karakters er in veld een staan.
Als je het weet is het antwoord simpel, maar voor je het weet .......
7 answers to this question
Recommended Posts