Jump to content
  • 0

KSFileManager

hiker

Question

Posted

In Filemaker 4 t/m 5.5 heb ik een plugin gebruikt genaamd 'KSFileManager'.

Deze plugin kon data wegschrijven naar een tekstfile / html-file.

Dus geen export data, maar echt wegschrijven.

Na aanmaken van een file kon een veldinhoud weggeschreven worden, kon filemaker daarna een loop/lus doorlopen om data te verzamelen, dat weer wegschrijven, opnieuw een loop/lus, etc. Als laatste de file afsluiten.

Op deze wijze waren html-pagina's vanuit de database te maken.

Veld1: kop html

Velden met data

Veld x: staart HTML.

Voor Filemaker 8.5 kan ik die plugin niet meer vinden (FM 6 en 7 niet gehad). Weet iemand of er nog zoiets bestaat?

Zijn er alternatieven?

Alvast bedankt.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ben er niet zeker van of we allemaal over hetzelfde praten: KSFilemanager maakt dus een tekstbestand, opgebouwd uit data uit Filemaker.

Het schrijft bijvoorbeeld eerst een globaal-tekstveld naar de file, vervolgens via een loop door alle gevonden records de variabele data, en als laatste weer een globaal-tekstveld.

In totaal resulteert dit dus in slechts een tekstbestand.

Als ik de de beschrijving van FTPit-plugin lees zie ik dat niet staan. Daar gaat het vooral over het uploade van de file, wat ik bedoel is het maken van de file.

• 0
Posted

Mss moet je leren om de antwoorden v/e Certified Developer iets hoger in te schatten (in aanvang toch :wink:).

Met TroiFile kan je bv geformatteerde placeholders in een voorafgemaakt sjabloon laten vervangen.

bv

Artikel: <>

Auteur: <>

<>

Ik weet niet of dat al meer in de richting gaat? (en ik ben niet certified :wink:) En ik zie niet direct hoe dat een variabel aantal records kan opvangen, tenzij je die data eerst in FM in één tijdelijke global samenbrengt.

Maar volgens mij kan je alles sowieso rechtstreeks vanuit FM oplossen, tenminste: die indruk kreeg ik toch door:

www.filemakermagazine.com/modules.php?o ... =0&thold=0 (subscr vid) en andere bronnen. Alleen is soms een command line tool nodig dat bepaalde tekens die FM exporteert terug omzet naar wat het hoort te zijn.