Jump to content
  • 0

Weglaten van records

jmavanme

Question

Posted

hoi, ik heb een vraag over records en ik hoop dat iemand mj kan helpen...

Ik heb een tabel met namen van medewerkers. Daarnaast heb ik een tabel met opdrachten. Via een relatie en een invoerlijst selecteer ik een medewerker in de tabel opdrachten en ik weet wie een opdracht heeft uitgevoerd. Welnu, als er iemand uit dienst gaat krijgt hij een code mee: uit dienst? "ja". Ik wil deze medewerker eigenlijk niet meer zien in mijn lijst voor de opdrachten. Hoe kan ik dit nu het beste doen? alvast bedankt voor t meedenken.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Via de relatie is het niet gelukt helaas, maar je hebt me wel op t goede spoor gezet.

Ik heb het nu zo opgelost:ik heb een nieuw calc_veld gemaakt:

If ( Uitdienst? = "nee" ; GetAsText ( achternaam_voornaam ); "" ).

Nu heb ik een invoerlijst gemaakt op basis van dit veld. Ik krijg nu alle medewerkers die in dienst zijn.

• 0
Posted

uhhh, heren, vergeef me want ik ben echt een beginner en ik snap ook echt niks van relaties.....ik heb fm 8.

Ik weet inmiddels hoe ik een relatie moet maken met dezelfde tabel. Ik heb echter geen idee wat ik daar dan mee kan en waar ik mee bezig ben. Het is misschien verstandig om die relaties met rust te laten.......tenzij een van jullie veel tijd en geduld heeft haha.

Thanks voor t meedenken

Jerry

Ik zat inderdaad ook in het verkeerde forum

• 0
Posted
Ik weet inmiddels hoe ik een relatie moet maken met dezelfde tabel. Ik heb echter geen idee wat ik daar dan mee kan en waar ik mee bezig ben. Het is misschien verstandig om die relaties met rust te laten.......tenzij een van jullie veel tijd en geduld heeft haha.

Tja, dan denk ik dat we je niet gaan kunnen verderhelpen op dit ogenblik. Ik stel voor dat je even terug in de handleiding duikt en de voorbeelden bekijkt. Kom daarna terug met je vragen en we kunnen je wellicht verhelpen. Heel waarschijnlijk ga je dan ook begrijpen wat voorgesteld wordt in de antwoorden die je zal krijgen.