joverbeeke Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Dag, Ik ben nog novice... - 1 platte tabel; - layout met alle velden, waarvan één met keuzelijst; -> ik wil de user in browse-mode in die keuzelijst laten kiezen, waarna de layout zich vult met de data van dat record ->!!! dus NIET de user nog eens laten enteren, laat staan hem eerst in find-mode laten gaan: het moet automatisch gaan Grtz, Johan. Quote
0 Gido_ Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Dat gaat veel simpeler met een zgn self-join portaal van waaruit je met een Goto Related Record (GTRR) vlot op het betroffen record kunt geraken. Voor jouw wensen heb je al een event-plugin nodig, of ingenieuze toestanden, terwijl zo'n portaal meer voordelen heeft. Plaatstekort is ook geen ramp meer, je kan 'm altijd in een andere tab zetten. Quote
0 Gido_ Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 De zin voor spielerei bekroop mij weer even. Aldus een vb voor beide methodes, inclusief een "▼ navigatielijst"-foefje. Voor jouw "wenslijstsysteem" gebruik ik deze gratis plugin: www.softs4humans.com/FMPro_Plugins.html (maar er zijn er betere ) Oplossing enkel als 100% koosjer beschouwen indien dusdanig goedgekeurd door een officiële FM-guru Wat momenteel bv niet werkt is om met jouw wenslijst te navigeren indien net een maagdelijk New Record is begonnen; er moet eerst een naam ingevuld zijn. VL_nav.fp7 Quote
0 joverbeeke Posted February 6, 2007 Author Posted February 6, 2007 Gido, Enorm bedankt... en het kost nog niks ook! Johan. Quote
Question
joverbeeke
Dag,
Ik ben nog novice...
- 1 platte tabel;
- layout met alle velden, waarvan één met keuzelijst;
-> ik wil de user in browse-mode in die keuzelijst laten kiezen, waarna de layout zich vult met de data van dat record
->!!! dus NIET de user nog eens laten enteren, laat staan hem eerst in find-mode laten gaan: het moet automatisch gaan
Grtz,
Johan.
3 answers to this question
Recommended Posts