Jump to content
  • 0

op bepaald record gaan staan via keuzelijst

joverbeeke

Question

Posted

Dag,

Ik ben nog novice...

- 1 platte tabel;

- layout met alle velden, waarvan één met keuzelijst;

-> ik wil de user in browse-mode in die keuzelijst laten kiezen, waarna de layout zich vult met de data van dat record

->!!! dus NIET de user nog eens laten enteren, laat staan hem eerst in find-mode laten gaan: het moet automatisch gaan

Grtz,

Johan.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat gaat veel simpeler met een zgn self-join portaal van waaruit je met een Goto Related Record (GTRR) vlot op het betroffen record kunt geraken.

Voor jouw wensen heb je al een event-plugin nodig, of ingenieuze toestanden, terwijl zo'n portaal meer voordelen heeft. Plaatstekort is ook geen ramp meer, je kan 'm altijd in een andere tab zetten.

• 0
Posted

De zin voor spielerei bekroop mij weer even. Aldus een vb voor beide methodes, inclusief een "▼ navigatielijst"-foefje.

Voor jouw "wenslijstsysteem" gebruik ik deze gratis plugin:

www.softs4humans.com/FMPro_Plugins.html

(maar er zijn er betere :wink:)

Oplossing enkel als 100% koosjer beschouwen indien dusdanig goedgekeurd door een officiële FM-guru :wink:

Wat momenteel bv niet werkt is om met jouw wenslijst te navigeren indien net een maagdelijk New Record is begonnen; er moet eerst een naam ingevuld zijn.

VL_nav.fp7