Nico Posted February 18, 2003 Posted February 18, 2003 Heeft iemand al ervaring met FileMaker Server 5.5v2 op een Xserve onder Mac OS X of in ieder geval op een Mac OS X server? De server loopt gewoon goed, wanneer je in de procesbeheer kijkt, zie je dat FileMaker server maar 3 a 4 % van de processor tijd in neemt. Toch is het aanloggen op de database via het netwerk ongelooflijk traag! Het duurd denk ik wel 10 x zo lang voordat alle bestanden zijn geladen. Ik gebruik FileMaker Pro 6 in MacOS X om aan te loggen op de server. Quote
0 Nico Posted February 18, 2003 Author Posted February 18, 2003 ik heb i.p.v. FileMaker Server 5.5v2 gewoon FileMaker 5.5 de database laten hosten en dat gaat als een trein! Dus er gaat iets degelijk mis met FileMaker Server onder mac OS X ! Quote
0 Stef Posted February 18, 2003 Posted February 18, 2003 zolang die trein zich vandaag niet in de buurt van Gent bevindt, wel ja. Quote
0 Peter Wagemans Posted February 19, 2003 Posted February 19, 2003 Probeer het server proces eens te renicen. Misschien kun je de FileMaker server sneller maken door de daemon meer prioriteit te geven. Op een gewone OS X machine draait een 5.5v2 server wel snel, waarschijnlijk is er dus 1 of andere proces specifiek aan OS X server dat roet in het eten gooit. Quote
0 AvD Posted February 19, 2003 Posted February 19, 2003 Er is de laatste tijd wel meer te doen om die snelheid. Zelf heb ik me er niet in verdiept, maar in de archieven vind ik wel direct een antwoord van Jimmy Jones op een gelijkaardige klacht. Misschien kan dit ergens helpen? Looking closely at what application is referenced I see that it is theFileMaker Server Config. This is the application used to configure the FMS product. It is not the FM Server product itself. FMS runs as a Unix Daemon, similar in nature to a Windows NT Service. Looks like the Config application or the preferences file that it creates/uses is corrupted. Try removing the Application and reinstalling. Note: if you really do mean the OS X Server product then I believe you are using the wrong OS. All the literature refers to FMS running on OS 10.0->10.0.4, I do not believe it will run correctly on OS X Server. Quote
0 Nico Posted February 20, 2003 Author Posted February 20, 2003 Ik heb op mijn PowerBook G4 met Mac OS 10.2.4 , FileMaker Server 5.5v2 geinstalleerd en inderdaad daar draaid het perfect op, de snelheid is prima. Das dus inderdaad niet zo mooi van FileMaker. Weet iemand of er binnenkort een update of nieuwe versie van FileMaker Server uitkomt die ook voor Mac OS X server geschikt is? Quote
0 Peter Wagemans Posted February 20, 2003 Posted February 20, 2003 Ik ken MacOS X server niet zo goed. Wat is het voordeel van MacOS X server te draaien over een plain vanilla MacOS X? Als AppleShare server lijkt me de standaard OS X best te pruimen, vooral als je het freeware tooltje SharePoints gebruikt. Er lijkt me geen beperking op het aantal clients te staan. Verder is de ingebouwde Samba server ook OK genoeg lijkt me. Wie kan mij een goeie reden geven om toch OS X server te gebruiken? Indien niemand hier echt goeie antwoorden op kan geven, dan is het voor mij een uitgemaakte zaak: OSX server is een product dat kunstmatig in leven wordt gehouden door Apple om de mensen geld uit hun zakken te kloppen. Quote
0 Nico Posted August 11, 2003 Author Posted August 11, 2003 Er is een tijdje geleden een update voor FileMaker Server 5.5 uitgekomen en ik dacht, misschien is er stiekem toch nog iets veranderd aan de snelheid onder Mac OS X server. En na de update gebruikt te hebben, draaid onze database perfect onder Mac OS X server! De snelheid met inloggen is nu vergelijktbaar aan onze 'oude' filemaker server. Leuk dat FileMaker in hun fix list daar niets over zeggen hé. Alleen maar een fix die zegt: New in FileMaker Server 5.5v3 1. FileMaker Server will now correctly index fields that have been set to use the Danish language for indexing. Maar goed, het loopt hier in ieder geval lekker snel. Nog even wat testen en dan gaan we helemaal over op de X-serve. Quote
Question
Nico
Heeft iemand al ervaring met FileMaker Server 5.5v2 op een Xserve onder Mac OS X of in ieder geval op een Mac OS X server?
De server loopt gewoon goed, wanneer je in de procesbeheer kijkt, zie je dat FileMaker server maar 3 a 4 % van de processor tijd in neemt.
Toch is het aanloggen op de database via het netwerk ongelooflijk traag!
Het duurd denk ik wel 10 x zo lang voordat alle bestanden zijn geladen.
Ik gebruik FileMaker Pro 6 in MacOS X om aan te loggen op de server.
7 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.