Jump to content
  • 0

Filemaker 5 database aanpassen in 8?

Cornelis

Question

Posted

Ik heb hier een Filemaker database die aangepast moet worden, het zijn eenvoudige aanpassingen (layouts, paar foutjes eruit etc.)

De files kan ik gewoon openen en aanpassen in 8 of 8 advanced, maar ik vroeg me af of de files na verandering in 8 nog goed werken in een stand-alone van FM 5?

Tevens heb ik de files geopend en aangepast in FM 5 (ik heb deze oude versie in de classic omgeving gezet) dit lukt ook.

- Hoe pas ik deze files nu het beste aan, in 5 of kan het ook in 8? Moet ik dan nog ergens op letten?

- Zijn er nog grote verschillen tussen databases gebouwd in 5 en latere versies, want ik ken Filemaker versies van 7 en verder, maar 5 niet.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb hier een Filemaker database die aangepast moet worden, het zijn eenvoudige aanpassingen (layouts, paar foutjes eruit etc.)

De files kan ik gewoon openen en aanpassen in 8 of 8 advanced, maar ik vroeg me af of de files na verandering in 8 nog goed werken in een stand-alone van FM 5?

Nee dus, en wat dat "gewoon openen" betreft, dat is ook niet helemaal juist: FileMaker 8 converteert die bestanden naar het 8-formaat, waardoor ze definitief onbruikbaar zijn in versies lager dan 7.

Tevens heb ik de files geopend en aangepast in FM 5 (ik heb deze oude versie in de classic omgeving gezet) dit lukt ook.

Natuurlijk, het zou maar erg zijn als dat niet lukte.

- Zijn er nog grote verschillen tussen databases gebouwd in 5 en latere versies, want ik ken Filemaker versies van 7 en verder, maar 5 niet.

Dit is een historische vraag. Hiervoor moet je lezen:

- What's new in FileMaker 5.5?

- What's new in FileMaker 6?

- What's new in FileMaker 7?

- What's new in FileMaker 8?

- What's new in FileMaker 8.5?

Je vindt dit nog wel terug op het web.