Leuk forum, heb er al veel goede tips vandaan gehaald. Nu heb ik zelf twee vragen omtrent het opslaan van gegevens.
(1)
Filemaker slaat direct alle gegevens op (during idle time), hetgeen is te veranderen door dat uit te zetten en op 'every 10 minutes' te zetten.
Wordt het systeem veel sneller door 'm op 'every 10 minutes' te zetten ipv during idle time?
(2)
Een klant wilde de gegevens (de nieuwe wijzigingen) met een button kunnen opslaan en/of herstellen. Dit heb ik nu opgelost door de gebruiker global-vakjes te laten invullen en wanneer hij op opslaan klikt, de normale variabelen te laten overschrijven door de globals. Is dat een goede oplossing of weet iemand een betere optie?
Question
Paul_
Hallo!
Leuk forum, heb er al veel goede tips vandaan gehaald. Nu heb ik zelf twee vragen omtrent het opslaan van gegevens.
(1)
Filemaker slaat direct alle gegevens op (during idle time), hetgeen is te veranderen door dat uit te zetten en op 'every 10 minutes' te zetten.
Wordt het systeem veel sneller door 'm op 'every 10 minutes' te zetten ipv during idle time?
(2)
Een klant wilde de gegevens (de nieuwe wijzigingen) met een button kunnen opslaan en/of herstellen. Dit heb ik nu opgelost door de gebruiker global-vakjes te laten invullen en wanneer hij op opslaan klikt, de normale variabelen te laten overschrijven door de globals. Is dat een goede oplossing of weet iemand een betere optie?
Vriendelijke groet,
Paul
1 answer to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.