Jump to content
  • 0

Gegevens opslaan

Paul_

Question

Posted

Hallo!

Leuk forum, heb er al veel goede tips vandaan gehaald. Nu heb ik zelf twee vragen omtrent het opslaan van gegevens.

(1)

Filemaker slaat direct alle gegevens op (during idle time), hetgeen is te veranderen door dat uit te zetten en op 'every 10 minutes' te zetten.

Wordt het systeem veel sneller door 'm op 'every 10 minutes' te zetten ipv during idle time?

(2)

Een klant wilde de gegevens (de nieuwe wijzigingen) met een button kunnen opslaan en/of herstellen. Dit heb ik nu opgelost door de gebruiker global-vakjes te laten invullen en wanneer hij op opslaan klikt, de normale variabelen te laten overschrijven door de globals. Is dat een goede oplossing of weet iemand een betere optie?

Vriendelijke groet,

Paul

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Filemaker slaat direct alle gegevens op (during idle time), hetgeen is te veranderen door dat uit te zetten en op 'every 10 minutes' te zetten.

Wordt het systeem veel sneller door 'm op 'every 10 minutes' te zetten ipv during idle time?

Ik denk het niet: heb zelf geen noemenswaardig verschil kunnen merken. Misschien zijn er wel bepaalde omstandigheden waar het wel zou kunnen spelen.

Een klant wilde de gegevens (de nieuwe wijzigingen) met een button kunnen opslaan en/of herstellen. Dit heb ik nu opgelost door de gebruiker global-vakjes te laten invullen en wanneer hij op opslaan klikt, de normale variabelen te laten overschrijven door de globals. Is dat een goede oplossing of weet iemand een betere optie?

Ziet er zeer behoorlijk uit. Er is natuurlijk wel een caveat met die global fields: die zijn locally stored en kunnen dus een verschillende inhoud krijgen per gebruiker, tenminste als je in een multi user-omgeving werkt.