john255 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 (edited) Een artikeldatabestand (tekst) dat ik ontvang bestaat per artikel uit 2 seperate regels: Een met de productomschrijving en enkele andere gegevens en een met de prijs. Beide regels bevatten het bestelnummer. Is het mogelijk om deze data in te lezen en in een record samen te voegen tot bijv.: 5234 office cartridge black pak 1 st 29.95 voorbeeld bestand: 5234 office cartridge black pak 1 st 5234 29.95 7899 office cartridge yellow pak 1 st 7899 34.95 2276 office cartridge red pak 1 st 2276 34.95 Is dit mogelijk? p.s. Ik weet dat als de data in aparte bestanden staat deze eenvoudig is op te halen en samen te voegen, echter alle data staat in een bestand. Alvast bedankt! Edited February 17, 2007 by Guest Quote
0 pjotter Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Ja dat is mogelijk, een nieuw veld maken (bv calculatie) daar dus in geven dat veld 1 en veld 2 het linker gedeelte moeten worden samen gevoegd. Kijk maar eens op dit forum daar staan verschillende voorbeelden van. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 @ pjotter Ik denk dat de vraagsteller iets anders voor ogen heeft. Hij krijg de data van één artikel over twee records na import. Hij wil die twee records samenvoegen tot ééntje en daarna de ballast overboord gooien. @John255 Dat kan, maar dat ga je best via een script oplossen : Maak een loop die alle records doorloopt : naar het tweede record gaat, de data stockeert in een variabele, een record achteruit gaat, data toevoegt aan dat eerste record, naar het volgende record gaat, record verwijdert, en de cyclus begint opnieuw (maar nu vanaf record 2 wat voorheen record 3 was) tot en met het laatste record ... Quote
0 john255 Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Heren bedankt voor uw antwoord, wat Rony schrijft klopt, echter er is een probleem: de velden staan niet altijd achter elkaar. De door Rony aangedragen oplossing werkt dan toch niet. Wel ontvang ik binnenkort het bestand in een iets andere vorm, nl. met de toevoeging omschr en prijs voor elke regel: omschr 5234 office cartridge black pak 1 st prijs 5234 29.95 Wellicht dat dit een oplossing vergemakkelijkt? Ter info: Tot nu toe ontving ik de artikelgegevens en prijs nog in een regel, aangezien de karakters telkens dezelfde hoeveelheid ruimte krijgen toebedeeld kan ik eenvoudig de gegevens ophalend.m.v.: Lower(Middle(dataontvangst; 1; 35)) Lower(Middle(dataontvangst; 37; 5)) Quote
0 Wim Bongertman Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 Je zou in dit geval ook de regels kunnen inlezen in twee tabellen. Een tabel voor regel een met de omschrinving en een tabel voor regel twee met de prijs. Vervolgens maak je een koppeling tussen tabel een en twee waarbij het productnummer het relatieveld is. Het is dan eenvoudigweg aan kwestie van het plakken van de prijs in de eerste tabel in het record met hetzelfde nummer. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 ... echter er is een probleem:de velden staan niet altijd achter elkaar. De door Rony aangedragen oplossing werkt dan toch niet. Toch wel. Want je hebt (tenminste in het data-voorbeeld dat je aangeeft) een artikelnr staan aan het begin van iedere lijn, dus daar kan je op sorteren voor het bewerk-script start. Quote
Question
john255
Een artikeldatabestand (tekst) dat ik ontvang bestaat per artikel uit 2 seperate regels:
Een met de productomschrijving en enkele andere gegevens en een met de prijs. Beide regels bevatten het bestelnummer.
Is het mogelijk om deze data in te lezen en in een record samen te voegen tot bijv.: 5234 office cartridge black pak 1 st 29.95
voorbeeld bestand:
5234 office cartridge black pak 1 st
5234 29.95
7899 office cartridge yellow pak 1 st
7899 34.95
2276 office cartridge red pak 1 st
2276 34.95
Is dit mogelijk?
p.s. Ik weet dat als de data in aparte bestanden staat deze eenvoudig is op te halen en samen te voegen, echter alle data staat in een bestand.
Alvast bedankt!
Edited by Guest5 answers to this question
Recommended Posts