Yvonne van de Vegte Posted February 25, 2003 Posted February 25, 2003 Serverdingetje Volgens mij is het mogelijk om de map met serverbestanden niet open te zetten (share op PC) en men er toch bij kan?? Maar hoe doe ik dat? Quote
0 AvD Posted February 25, 2003 Posted February 25, 2003 Er bestaat een eenvoudige manier, maar dan moet je wel fysiek toegang hebben tot de FMS-computer. Stel dat je aan de bestanden moet werken op computer A. Creëer daar een werkdirectory en noem die bijvoorbeeld FMDevelopment. Zorg ervoor dat deze directory ook shared is, maar enkel voor de FMS-computer. Maak dan op de FMS-computer een shortcut naar deze directory. Wanneer je dan offline aan de bestanden wil werken, ga je naar de FMS-computer. Zet FMS uit en kopieer de bestanden naar de shortcut. Je kan dan op computer A met een gewone FileMaker je update-werk doen. Er wel even voor zorgen dat niemand je als host kan gaan beschouwen: ofwel netwerk-protocol uitschakelen, ofwel netwerk-kabel unpluggen. HTH Quote
0 Peter Wagemans Posted February 25, 2003 Posted February 25, 2003 ...ofwel alle bestanden single user zetten en de FileMaker Server instellen dat die single user files kan hosten. Quote
0 rgaros Posted March 3, 2003 Posted March 3, 2003 ServerdingetjeVolgens mij is het mogelijk om de map met serverbestanden niet open te zetten (share op PC) en men er toch bij kan?? Maar hoe doe ik dat? Sterker nog, dat is ten zeerste af te raden. Als ik het tenminste begrijp zoals ze het bedoelt. FM bestanden buiten een share point zetten b.v. René Quote
0 Peter Wagemans Posted March 10, 2003 Posted March 10, 2003 Euh...ja, het is inderdaad niet de bedoeling om nu de bestanden te gaan hosten met FileMaker Server en dan tegelijkertijd de bestanden via de share point te gaan openen. Ik weet zelfs niet onmiddellijk wat er gaat gebeuren met single-user files, en ik veronderstel dat het niet gezond is. Als je alles naar de kleurpotloden wil helpen moet je inderdaad FileMaker Server de files laten hosten EN via een share ze beschikbaar maken voor de gebruikers. Lekker traag ook. Quote
Question
Yvonne van de Vegte
Serverdingetje
Volgens mij is het mogelijk om de map met serverbestanden niet open te
zetten (share op PC) en men er toch bij kan?? Maar hoe doe ik dat?
4 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.