Jump to content
  • 0

Servermap niet geshared maar bestanden wel

Yvonne van de Vegte

Question

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Er bestaat een eenvoudige manier, maar dan moet je wel fysiek toegang hebben tot de FMS-computer.

Stel dat je aan de bestanden moet werken op computer A. Creëer daar een werkdirectory en noem die bijvoorbeeld FMDevelopment. Zorg ervoor dat deze directory ook shared is, maar enkel voor de FMS-computer. Maak dan op de FMS-computer een shortcut naar deze directory. Wanneer je dan offline aan de bestanden wil werken, ga je naar de FMS-computer. Zet FMS uit en kopieer de bestanden naar de shortcut. Je kan dan op computer A met een gewone FileMaker je update-werk doen. Er wel even voor zorgen dat niemand je als host kan gaan beschouwen: ofwel netwerk-protocol uitschakelen, ofwel netwerk-kabel unpluggen.

HTH

• 0
Posted
Serverdingetje

Volgens mij is het mogelijk om de map met serverbestanden niet open te

zetten (share op PC) en men er toch bij kan?? Maar hoe doe ik dat? 8O

Sterker nog, dat is ten zeerste af te raden. Als ik het tenminste begrijp zoals ze het bedoelt.

FM bestanden buiten een share point zetten b.v.

René

• 0
Posted

Euh...ja, het is inderdaad niet de bedoeling om nu de bestanden te gaan hosten met FileMaker Server en dan tegelijkertijd de bestanden via de share point te gaan openen. Ik weet zelfs niet onmiddellijk wat er gaat gebeuren met single-user files, en ik veronderstel dat het niet gezond is.

Als je alles naar de kleurpotloden wil helpen moet je inderdaad FileMaker Server de files laten hosten EN via een share ze beschikbaar maken voor de gebruikers. Lekker traag ook.