Ik heb een tabel categorie en een tabel subcategorie.
Categorie velden :
- ID
- Omschrijving
Subcategorie velden :
- ID
- CategorieID
- Omschrijving
- Algemeen (0 of 1) => een subcategorie kan algemeen zijn (waarde is dan 1) en dus niet gekoppeld aan een categorie
De tabel Subcategorie heeft een relatie met Categorie via CategorieID en ID (tabel Categorie).
Hoe kan ik een valuelist (dropdown list) krijgen die me zowel de gekoppelde subcategorie geeft als de algemene subcategorieën geeft.
vb.
Categorie :
- ID : 1
- Omschrijving : Test 1
Subcategorie :
- CategorieID : 1
- Omschrijving : Test 1.1
- Algemeen : 0
Subcategorie :
- ID : 2
- CategorieID :
- Omschrijving : Test 1.2
- Algemeen : 1
Dus als ik in een dropdownlist Categorie Test 1 kies lukt het mij om in een andere dropdownlist Test 1.1 te laten zien. Nu zou ik ook in laatst genoemde dropdownlist Test 1.2 erbij willen.
Ik vermoed dat dit een OF relatie zal zijn, maar dit is (nog) niet mogelijk in Filemaker 8.5. Hoe kan ik dit via een omweg toch maken ?
Question
ddrklav
Volgende situatie :
Ik heb een tabel categorie en een tabel subcategorie.
Categorie velden :
- ID
- Omschrijving
Subcategorie velden :
- ID
- CategorieID
- Omschrijving
- Algemeen (0 of 1) => een subcategorie kan algemeen zijn (waarde is dan 1) en dus niet gekoppeld aan een categorie
De tabel Subcategorie heeft een relatie met Categorie via CategorieID en ID (tabel Categorie).
Hoe kan ik een valuelist (dropdown list) krijgen die me zowel de gekoppelde subcategorie geeft als de algemene subcategorieën geeft.
vb.
Categorie :
- Omschrijving : Test 1
Subcategorie :
- CategorieID : 1
- Omschrijving : Test 1.1
- Algemeen : 0
Subcategorie :
- ID : 2
- CategorieID :
- Omschrijving : Test 1.2
- Algemeen : 1
Dus als ik in een dropdownlist Categorie Test 1 kies lukt het mij om in een andere dropdownlist Test 1.1 te laten zien. Nu zou ik ook in laatst genoemde dropdownlist Test 1.2 erbij willen.
Ik vermoed dat dit een OF relatie zal zijn, maar dit is (nog) niet mogelijk in Filemaker 8.5. Hoe kan ik dit via een omweg toch maken ?
Iemand enig idee ?
2 answers to this question
Recommended Posts