Unica Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Hallo, vraagje ivm met script. heb een layout voor verkoop met een portaal met verkochte artikelen daarbij een knop om de verkoop af te sluiten. enkel wanneer die knop gebruikt wordt, moet de stock aangepast worden. daarvoor gebruik ik deze eenvoudige loop: Loop Ga naar Portaalrij[selecteren; Volgende; Afsluiten na laatste] Veld instellen[Artikel2::Aantal in Stock; Artikel2::Aantal in Stock-Verkooplijnen::Aantal] End Loop Dat werkt prima voor verkopen met meerdere artikels, maar voor een verkoop met slechts 1 artikel wordt de stock niet aangepast. Het zit hem wellicht in de parameters voor Ga naar Portaalrij .. Of moet ik mijn script volledig anders opbouwen? Lieven. Quote
0 burggraaf Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 't Zit 'm waarschijnlijk in de volgorde van je script. Als er 1 regel is gaat-ie gelijk al naar de volgende. Als je 't zo gescript wilt doet zou het er dus zo uit kunnen zien: Ga naar Portaalrij[selecteren; Eerste] Loop Veld instellen[Artikel2::Aantal in Stock; Artikel2::Aantal in Stock-Verkooplijnen::Aantal] Ga naar Portaalrij[selecteren; Volgende; Afsluiten na laatste] End Loop Quote
0 Unica Posted March 11, 2007 Author Posted March 11, 2007 Hallo, Zo werkt het idd goed. 't is merkwaardig dat bij meerdere lijnen, de eerste portaalrij juist geïnterpreteerd wordt. Moet iets te maken hebben met "afsluiten na laatste" Bedankt! Lieven. Quote
0 rgaros Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 LoopGa naar Portaalrij[selecteren; Volgende; Afsluiten na laatste] Veld instellen[Artikel2::Aantal in Stock; Artikel2::Aantal in Stock-Verkooplijnen::Aantal] End Loop Ik sluit me aan bij de eerdere reacties. Algemeen zou ik willen toevoegen dat je beter de scriptstap Ga naar gerelateerde records[] naar de factuur items kan gaan en je script toe passen via een lay-out daarvan. Daarmee wordt je script herbruikbaar en minder kwetsbaar. Groet, René Quote
Question
Unica
Hallo,
vraagje ivm met script.
heb een layout voor verkoop met een portaal met verkochte artikelen
daarbij een knop om de verkoop af te sluiten.
enkel wanneer die knop gebruikt wordt, moet de stock aangepast worden.
daarvoor gebruik ik deze eenvoudige loop:
Loop
Ga naar Portaalrij[selecteren; Volgende; Afsluiten na laatste]
Veld instellen[Artikel2::Aantal in Stock; Artikel2::Aantal in Stock-Verkooplijnen::Aantal]
End Loop
Dat werkt prima voor verkopen met meerdere artikels, maar voor een verkoop met slechts 1 artikel wordt de stock niet aangepast.
Het zit hem wellicht in de parameters voor Ga naar Portaalrij ..
Of moet ik mijn script volledig anders opbouwen?
Lieven.
4 answers to this question
Recommended Posts