Jump to content
  • 0

Taal wijzigen

avd128

Question

Posted

Ik ben opzoek naar een goede oplossing voor het volgende : :?

Ik wil in mijn applicatie die uit meerdere FM8.5 files bestaat kunnen taal kunnen wisselen.

Ik ben begonnen met een separate taal module op te zetten met daarin per label en/of tekst in mijn layout een repeting (10) record aan te maken met op de verschillende posities een andere taal. Ik kan dan in een cal. field gemakkelijk de juiste taal selecteren.

Dat gaat goed in de file zelf maar hoe moet ik dat nu in de andere files krijgen.

Heb het geprobeerd met een relatie maar dan moet je voor ieder label / woord een nieuwe relatie leggen ....Zou lookup een oplossing kunnen zijn. Je ziet ik zit een beetje vast, wie helpt me weer op weg !?

:!::?::idea:

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Waarom niet elk taal label in een apart veld (herhalingen zijn niet erg handig daarvoor) en voor elke taal een ander record.

Tevens een taalcode veld.

Als je dan uit je hoofdtabel via een taalcode daar een relatie op de taalcode van de taaltabel legt, heb je met 1 relatie de juiste taal en kan je voor je labels een berekening/relatie gebruiken.

Bijgaand een voorbeeld.

Ik hoop dat het helpt.

rmw

Taalvoorbeeld.fp7

• 0
Posted

Ja ik denk ook dat dit de beste oplossing is voor deze uitdaging !!

Heb het toegepast kan inderdaad ook goed werken bij meerdere files

THKS !!!