Jump to content
  • 0

String maken van records in tekstveld met berekening

eroos

Question

Posted (edited)

Het volgende:

Ik wil een productcode samenstellen uit de volgende gegevens:

Daar ik deze productcode later gebruik in offertes en voorraad mag het geen berekeningsveld zijn maar moet het een tekstveld zijn met een berekening!

Artnr. + Kleurcode + [Alle afwerkingscodes die hieraan gerelateerd zijn]

Dit heb ik op de volgende manier deels opgelost:

Artnr & "." & Kleurcode & "." & Substitute ( List ( Prod_Afwerking::Afwerkingnr ) ; "¶" ; "" )

Dit werkt zolang ik de afwerking van een product maar kiest voor de kleurcode. Wanneer ik het erna doe dan word het veld met de productcode niet meer bijgewerkt totdat ik de kleurcode opnieuw opgeef.

Hoe los ik dit op?

Ed

P.s. Ik heb het nu opgelost door de veldinhoud van de kleurcode opnieuw te laten opzoeken via een knop onder de portaal met de afwerkingopties. Maar dit kan vast netter en automatisch.

Edited by Guest

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Heb je bij Indexering aangevinkt dat de berekeningsresultaten NIET mogen worden opgeslagen?

Het veld is een tekstveld en geen berekening. In de opties van het tekstveld geef ik de berekening op en vink uit ´bestaande waarde van veld niet vervangen (indien aanwezig)

Als ik een berekeningsveld gebruik dan werkt het ook prima maar dan kan het het niet gebruiken in een relatie.

• 0
Posted
Yves heeft het over de indexering (tabblad storage / opslag(Nederlands?) van je veld) niet over of de waarde vervangen mogen worden...

Dat begrijp ik... maar het wel of niet opslaan heeft betrekking op berekeningsvelden en niet op tekstvelden.

• 0
Posted
Hoe is je tekstveld dan gemaakt?

Veldnaam

Productcode

Veldtype

Tekst

Formule / Invoeroptie

Geïndexeerd, Automatische invoer berekening: = Artnr & "." & Kleurcode & "." & Substitute ( List ( Prod_Afwerking::Afwerkingnr ) ; "¶" ;

"" ), vervangt bestaande waarde, Alleen unieke waarden, Bericht: “Dit product bestaat reeds in het bestand”