joverbeeke Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Dag! Als ik de naam van een tabel wijzig, zullen alle scripts waar die in voorkomt ook braaf wijzigen naar de nieuwe tabelnaam? Bedankt! Johan. Quote
0 burggraaf Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Als je 't binnen Filemaker doet is het geen probleem. Quote
0 hbrendel Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Let op: wanneer je de tabelnaam 'hard gecodeerd' hebt gebruikt, dan wordt de naam niet bijgewerkt. Bijvoorbeeld wanneer je een test doet met If: If [Get ( LayoutTableName ) = "deTabelNaam"] dan wordt dat niet bijgewerkt. Set Field [deTabelNaam::deVeldNaam; "" ] wordt wel bijgewerkt. Wanneer in je scriptstappen of calculaties de tabelnaam tussen aanhalingstekens staat zoals in het eerste voorbeeld, dan noem ik dat 'hard gecodeerd'. Dat wordt niet bijgewerkt. Henk Quote
0 burggraaf Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Let op: wanneer je de tabelnaam 'hard gecodeerd' hebt gebruikt, dan wordt de naam niet bijgewerkt. Inderdaad, maar dat geldt dan ook voor alles wat hard-coded is. Quote
Question
joverbeeke
Dag!
Als ik de naam van een tabel wijzig, zullen alle scripts waar die in voorkomt ook braaf wijzigen naar de nieuwe tabelnaam?
Bedankt!
Johan.
3 answers to this question
Recommended Posts