Jump to content
  • 0

Exporteren gegevens vanuit webbrowser naar HTML of Word

Annick

Question

Posted

Vraagje: momenteel gebruik ik in FileMaker een export script dat er als volgt uitziet:

Enter Browse Mode []

Go to layout ["RPS"]

Modify last find

Perform Find [Replace found set]

Export Record [No dialog, "Exported_records.htm"]

Dit script roep ik aan vanuit een HTML pagina na een search.

Dit werkt goed, maar als er nu iemand een andere search gedaan heeft op de database voor je het script aanroept, klopt dit natuurlijk niet meer.

Ik zou dit graag op een andere manier willen oplossen, maar het moet wel aan te roepen zijn vanuit mijn webbrowser.

Kan iemand mijn helpen, want zelf heb ik nog niet veel met scripting gewerkt?

Annick

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kun je even duiden wat precies de bedoeling is, en waarom je voor deze technische oplossing koos? Welk commando voer je precies in je browser?

Als je dit even kan duiden, dan kunnen we wel een oplossing bedenken. Mogelijk heb je de Troi File plugin nodig om je systeem multi-user te maken.

Koen

• 0
Posted

De bedoeling is hetvolgende, wij hebben een database waarin een aantal projecten staan. Nu een aantal keren per maand wil men hiervan een rapport waarin bepaalde projecten geselecteerd worden.

Ik heb reeds geprobeerd de gegevens van deze bepaalde projecten in Excel of Word via de ODBC driver van FileMaker binnen te halen, maar het grote probleem is dat ik mijn "NOTES" veld van de database niet helemaal kan overhalen, hij kapt dit af op 256K. (In Excel is dit normaal, maar ik dacht in Word toch niet)

Met hetvolgende commando roep ik het FileMaker script aan vanuit mijn browser:

Export records

Wij gebruiken momenteel nog FM5.5 Unlimited, maar kortelings gaan we updaten naar FM6.0 owv nog enkele andere problemen. Dit is nog enkel een kwestie van installeren.