Jump to content
  • 0

relationele lijst vult zich pas na klik buiten velden

eroos

Question

Posted

Hallo,

Hoe komt het dat bij sommige relationele keuzelijsten de lijst met waarden pas gevuld word na het klikken buiten de velden.

Voorbeeld: Tabel met bedrijven en tabel met contacten.

realtie tussen bedrijven en contacten. Deze plaats ik in een layout offerte.

Lijst met alle bedrijven vult zich pima. Daar is immers geen relatie voor nodig. Bedrijf geselecteerd. Klik op lijst met contacten. Die blijft leeg totdat ik op de layout klik en wederom de lijst met contacten open. Voila de gerelateerde contacten tonen zich!

Alle betrokken velden zijn van het type tekst en zijn geindexeerd!

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Rony,

Ik zou je graag een voorbeeld tonen. Maar ik heb geen rechten meer om een attachment toe te voegen.

Relatie word opgebouwd met een ID.

• 0
Posted

Dat komt omdat bij het aanmaken van je record, dit record eigenlijk nog niet bestaat. Het is pas op het moment dat je het record commit (op de layout klikt) dat het record wordt weggeschreven.

Het hangt een beetje af van waarop je sleutels liggen en waar de conditionele waardelijst is gedefinieerd of hij op het moment van creatie al je conditionele waardelijst kan tonen.

Koen

• 0
Posted

bedankt voor jullie inspanningen. maar...

Bij het aanmaken van een aangepast voorbeeld zag ik de fout. Verkeerde tabel gekozen voor de relatie. :oops:

Rony: Ik heb weer rechten overigens op attachments toe te voegen. Mijn dank is groot.

• 0
Posted
Rony: Ik heb weer rechten overigens op attachments toe te voegen. Mijn dank is groot.

Je topic stond in de rubriek "WEB" en daar kan jij niet uploaden (niemand overigens) . Ik heb je topic dan verplaatst naar de juiste rubriek en daar kan iedereen uploaden.