Jump to content
  • 0

IWP probleem FM server 8 advanced

ober

Question

Posted

Beste FM'ers

Ik kan vanuit het internet IWP niet bereiken, op de lokaale lan wel. Ik heb een hardwarematige firewall waarbij ik deze poorten heb open gezet: 591, 5003, 50003, 50006, 2399, 16008, 16018. IWP staat ingesteld op 591.

De poorten geforward naar de filemaker server 192.168.XX.XX

Ik heb naast de filemaker server nog een server waarop de domaincontroler staat en de webserver (ook met een draaiende IIS) Kan het zo zijn dat 2 draaiende IIS een conflict geven? Heeft iemand een Idee hoe ik dit probleem uit de wereld kan helpen?

Bij voorbaat dank!

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
IWP staat ingesteld op 591

en

...IIS...

Ik vermoed dat je op een FileMaker client de IWP geconfigureerd hebt met poort 591. FileMaker Server Advanced maakt gebruik van IIS op Windows, en daar geldt standaard poort 80. Heb je deze poort al proberen te forwarden naar het private IP adres van je webserver?

• 0
Posted

Wat Jeroen zegt:

Ik vermoed dat je op een FileMaker client de IWP geconfigureerd hebt met poort 591. FileMaker Server Advanced maakt gebruik van IIS op Windows, en daar geldt standaard poort 80. Heb je deze poort al proberen te forwarden naar het private IP adres van je webserver?
...gecombineerd met:
Ik heb naast de filemaker server nog een server waarop de domaincontroler staat en de webserver (ook met een draaiende IIS) Kan het zo zijn dat 2 draaiende IIS een conflict geven?
... zal het waarschijnlijk (als ik het goed heb begrepen) niet lukken om beide via dezelfde verbinding poort 80 te laten gebruiken...
  • 0
Posted

Sorry voor de late reactie,

Ik heb het inderdaad op bijde poorten geprobeerd maar dat wil niet lukken. Het kan ook niet liggen aan het feit dat wij 2 IIS gebruiken in hetzefde lan. Want ik heb de IIS van de webserver stopgezet om te testen als de Filemaker IIS dan wel gehoor geeft, maar heelaas is dat niet zo.

Als iemand nog suggesie heeft hoor ik het graag, alvast bedankt voor jullie reacties.

• 0
Posted
Want ik heb de IIS van de webserver stopgezet om te testen als de Filemaker IIS dan wel gehoor geeft, maar heelaas is dat niet zo.
Dat op zich zou mogelijk niet helpen als:
Heb je deze poort al proberen te forwarden naar het private IP adres van je webserver?
Poort 80 (of andere poorten) op je router kan / mag maar naar 1 adres gerouteerd staan. Tenzij je natuurlijk een hele speciale of meerdere afzonderlijke verbindingen hebt.
  • 0
Posted

Kan iemand mij dan A.U.B. een voorbeeld geven of een exacte configuratie hoe ik de IIS moet instellen om IWP werkend te maken.

Alvast bedankt!

• 0
Posted

Misschien even een domme opmerking: alhoewel het in deze draad voortduren over IIS gaat, kan ik uit je posts nergens direct afleiden, dat IWP door FileMaker Server Advanced gehost, dan wel door een gewone kopie van FileMaker Pro (Advanced).

Ober: kan je misschien eerst even bevestigen dat het wel degelijk gaat over FileMaker Server Advanced? In het andere geval komt nl. IIS noch FileMaker Server er aan te pas!

gr Jeroen

• 0
Posted

Hallo Jeroen,

Wij werken inderdaad met de FileMaker SERVER Advanced en IIS.

Alvast bedankt voor alle eventuele suggesties!

Ober

• 0
Posted

Als intern (LAN) de IWP werkt, zoals je zei, hoeft IIS niet geconfigureerd te worden neem ik aan.

Je moet gewoon op je router de juiste externe poort forwarden naar het interne IP adres en poort van de FMSA webserver. Hoe je dit precies doet is verschillend van router tot router. Meestal bestaat er op de beheersinterface een menu/tab met de naam NAT/NAPT/Applications & Gaming/Virtual Server/ ... Raadpleeg de handleiding.

Heb je toch een probleem met IIS en FMSA, raadpleeg dan de uitstekende handleiding geschreven door FileMaker: http://www.filemaker.com/downloads/documentation/fmsa8_web_install.pdf Dit werkstuk is niet voor niets geschreven zou ik zo zeggen. Lees Hoofdstuk 2 en 5 (Windows).