Jump to content
  • 0

.pdf containerpreview onder Windows

TheMisfit

Question

Posted

Hoi,

Als ik op Mac een containerveld importeer met een .pdf-file (importeer afbeelding als verwijzing), dan krijg ik daarvan een preview te zien.

Op het PC-platform lukt het enkel om de .pdf-file als bestand te importeren.

Als afbeelding lukt niet en ik krijg dan ook geen preview te zien.

Is dit normaal en vooral hoe kan ik op een PC toch een preview van een .pdf verkrijgen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik doe dat met de webviewer in FMP8.5

Je maakt een containerveld, daarin importeer je (als verwijzing) het pdf dokument. Dan geef je de berekening

Middle ((GetAsText ( containerveld )); Position ((GetAsText ( containerveld )); "filewin:";1;1)+9;999)

aan de webviewer als het adres dat hij moet tonen.

Dat lukt me echter niet, als in het pad of de bestandsnaam spaties voorkomen. In zulke gevallen krijg ik een foutmelding, dat de webviewer bijvoorbeeld "C:\program%20files\document.pdf" niet kan vinden. Dat is in zekere zin wel korrekt, want het pad heet "program files" en niet "program%20files".

Hoe ik de webviewer zo ver moet krijgen om dat pad niet als geldige URL te coderen, daar ben ik nog niet achter, misschien weet iemand raad? Ik dacht aan Substitute (pad;"%20";" ") maar dat werkte niet. Waarschijnlijk wordt de spatie pas na het berekenen van het hele pad 'geinterpreteerd'. Ook andere 'vreemde' tekens krijgen die codering van de Webviewer mee, zoals "één", dat wordt "%C3%A9%C3%A9n".

groet,

Durk

• 0
Posted
Ik doe dat met de webviewer in FMP8.5

Je maakt een containerveld, daarin importeer je (als verwijzing) het pdf dokument. Dan geef je de berekening

Middle ((GetAsText ( containerveld )); Position ((GetAsText ( containerveld )); "filewin:";1;1)+9;999)

aan de webviewer als het adres dat hij moet tonen.

Dat lukt me echter niet, als in het pad of de bestandsnaam spaties voorkomen. In zulke gevallen krijg ik een foutmelding, dat de webviewer bijvoorbeeld "C:\program%20files\document.pdf" niet kan vinden. Dat is in zekere zin wel korrekt, want het pad heet "program files" en niet "program%20files".

Hoe ik de webviewer zo ver moet krijgen om dat pad niet als geldige URL te coderen, daar ben ik nog niet achter, misschien weet iemand raad? Ik dacht aan Substitute (pad;"%20";" ") maar dat werkte niet. Waarschijnlijk wordt de spatie pas na het berekenen van het hele pad 'geinterpreteerd'. Ook andere 'vreemde' tekens krijgen die codering van de Webviewer mee, zoals "één", dat wordt "%C3%A9%C3%A9n".

groet,

Durk

Bestaat er geen oplossing voor versie 8.0??

• 0
Posted
Dat lukt me echter niet, als in het pad of de bestandsnaam spaties voorkomen. In zulke gevallen krijg ik een foutmelding, dat de webviewer bijvoorbeeld "C:\program%20files\document.pdf" niet kan vinden.

file:///C:/Program%20Files/document.pdf