Konkel Noen Posted February 26, 2003 Posted February 26, 2003 Met de Zoek functie kan je een datumbereik opzoeken, vb.: 01-01-2003...31-01-2003 Kan dit ook zonder het jaartal rechstreeks in een zoekbewerking ? Anders dien ik volgend jaar al mijn scripts aan te passen. Het maakt in eerste instantie niet uit dat ik volgend jaar bvb. alles van januari 2003 en 2004 zal vinden. Quote
0 AvD Posted February 27, 2003 Posted February 27, 2003 Als ik het goed begrijp, dan heb je het over een Find in een script. Wat het jaartal betreft, dat kan je dan vervangen door Year(Today) of Year(Status(CurrentDate)). Quote
0 Konkel Noen Posted February 27, 2003 Author Posted February 27, 2003 Ja, oké, maar wat doe je dan met de dag ? In mijn voorbeeld wou ik alles vinden van januari in het huidige jaar. Quote
0 charlie Posted February 27, 2003 Posted February 27, 2003 bedoel je deze misschien : Date (Month (Today), 1, Year (Today))...(Date(Month(Today) + 1, 1, Year(Today)))-1 voor een opzoeking van de huidige maand Quote
0 Konkel Noen Posted February 27, 2003 Author Posted February 27, 2003 Ik wil het via een script doen, dan hoef ik de veldinvoer van het datumveld niet aan te plaatsen. Ik heb twee calculatievelden gemaakt met resp. Month(Datumveld) en Year(Datumveld) en een scriptje met twee SetField commando's. 't Werkt goed, maar ik vroeg me af als het ook zonder die twee extra velden kan. Quote
0 charlie Posted February 27, 2003 Posted February 27, 2003 Bon, 't zal wel weer aan mij liggen, maar ik snap het niet; als je -scriptmatig, in find mode- een set field doet van je ene datumveld met de formule DateToText(Date(Month(Today), 1, Year(Today))) & "..." & DateToText((Date(Month(Today) + 1, 1, Year(Today)))-1 ) en vervolgens perform find in je script, dan vindt je scriptje alle records van de huidige maand/jaar terug. geen hekserij. 1 veld als het nog niet is wat je zoekt, kan je dan eens je hele probleem uitleggen? (dan snap ik het misschien) Quote
0 Konkel Noen Posted February 27, 2003 Author Posted February 27, 2003 't zit 'm weer in een klein hoekje maar ik geraak er weer eens niet uit de formule is juist en geeft me de tekst 01-02-2003...28-02-2003 maar als ik die berekening opgeef in een set field worden er geen records gevonden en krijg ik een ? in mijn datumveld. ik heb de formule bij wijze van test in een apart tekstveld gestopt. als ik manueel een copy neem, naar find ga en paste in het datumveld dan vind ik wel de records die ik wil vinden (deze van februari). ...als ik in plaats van een set field een insert calculated result invoeg werkt het wel. wanneer gebruik je nu feitelijk een SET FIELD en wanneer een INSERT CALCULATED RESULT ? Quote
0 dannydv Posted February 27, 2003 Posted February 27, 2003 idd Konkel Noen. In dit geval moet je een Insert Calculated Result gebruiken, omdat het datatype niet overeenkomt met een datum type. Probeer maar eens 01-02-2003...28-02-2003 in een datumveld te plaatsen als je niet in Find Mode bent, zal niet lukken. Ditzelfde mechanisme stopt de SetField in de FindMode. Quote
0 Peter Wagemans Posted February 28, 2003 Posted February 28, 2003 En denk er ook aan dat je tijdens het uitvoeren van dat script in een layout zit waar dat veld zich bevindt. "Insert Calculated Result" volgt dezelfde regel als het "Copy" en "Paste" commando. Quote
Question
Konkel Noen
Met de Zoek functie kan je een datumbereik opzoeken, vb.: 01-01-2003...31-01-2003
Kan dit ook zonder het jaartal rechstreeks in een zoekbewerking ?
Anders dien ik volgend jaar al mijn scripts aan te passen.
Het maakt in eerste instantie niet uit dat ik volgend jaar bvb. alles van januari 2003 en 2004 zal vinden.
8 answers to this question
Recommended Posts