Jump to content
  • 0

Database "hangt" bij dubbele request van browser

Annick

Question

Posted

Wij gebruiken volgende combinatie:

Windows 2000

FMPro 5.5 Unlimited v2

Web Companion 5.5v4

256 MB RAM

Als er nu vanuit een browser een request aangeroepen wordt naar FileMaker en terwijl deze bezig is nogmaals een request stuurt, dan krijg je volgende melding:

"Database not open:

unable to process you request because the database "PROJECTS.FP5" is not open"

Op dit moment gaat de CPU usage van de PC naar 100% en hangt deze specifieke database.

Het enige wat ik dan kan doen is deze database terug sluiten en herstarten.

Dit gebeurd een 10 tal keer per dag.

Ik heb dit reeds voorgelegd aan FileMaker, maar zij hadden hier geen pasklaar antwoord voor, het enige wat ze mij konden zeggen was: ofwel downgraden naar versie 5 ofwel upgraden naar versie 6.

Wij hebben reeds versie 6 aangekocht, die heb ik nu even lokaal geinstalleerd om te kijken of dit een verbetering was, maar het probleem blijft bestaan.

Voor mij is dit probleem tamelijk belangrijk, vermits ik dit niet opgelost krijg er overgeschakeld wordt naar een ander systeem.

Heeft er iemand meer ervaring in deze spullen ?

Annick.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb dit reeds voorgelegd aan FileMaker, maar zij hadden hier geen pasklaar antwoord voor, het enige wat ze mij konden zeggen was: ofwel downgraden naar versie 5 ofwel upgraden naar versie 6.
Dat was wel een correct antwoord, want versie 5.5 is echt een minder gelukte versie wat Web Companion betreft.

Maar blijkbaar speelt er nog iets anders.

Kan je de form die je submit eens posten (plakken in een bericht) op het forum? Misschien zit het ergens in wat je exact opvraagt.

Probeer ook eens om de Projects.fp5 file te herstellen. Misschien is die file beschadigd, en crasht hij daarom via WC access. Ik heb ervaring met dat soort mishaps. Meer dan 1 keer zelfs. In een bepaald geval heb ik de db zelfs van 0 herbouwt om het probleem op te lossen, want een herstelcommando kreeg de database niet in orde.

• 0
Posted

toklogo.gif 

SEARCH

RECORD (Fuel-Pos & Peripherals)

Last

updated: November

19, 2002

TROUBLE LOG

#:

ENTRY TYPE:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: ENTRY_TYPE, LIST=ENTRY_TYPE] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

BETA

TROUBLE LOG #:

[FMP-VALUELIST: BETA, LIST=ANSWER]

[FMP-VALUELISTITEM: Always, HTML]

[/FMP-VALUELIST]

DETECTED IN VERSION:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: RELATEDINF, LIST=VERSION] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

SYSTEM:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: SYSTEM, LIST=SYSTEM] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

STATUS:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: TOTALSTATUS, LIST=STATUS] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

VERSION:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: TOTALFIX_VERSION, LIST=VERSION] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

ASSIGNED TO:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: ASSIGNEDTO, LIST=ENG_NAME] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

ID

BY:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: ID_BY, LIST=NAME] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

ORIGIN OF THE PROBLEM:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: ORG_OF_PRO, LIST=ORIGIN] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

CHECKED BY:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: CHECKED_BY, LIST=CHECKED_BY] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST]

CHANGED

EXECUTABLES:

- No Selection - [FMP-VALUELIST: TOTAL_NTEXE, LIST=NTEXECUTABLE] [FMP-VALUELISTITEM][/FMP-VALUELIST] (EURO)

CREATION

DATE:

equals

contains

begins with

ends with

greater than

greater than or equals

less than

less than or equals

not equals

(DD/MM/YYYY)

SHORT

DESCRIPTION:

DETAILED

DESCRIPTION:

RESOLUTION:

SORT BY:

-No Selection-

Assigned to

Checked by

Detected in version

Entry Type

ID By

Origin of the problem

Status

System

Trouble log #

Version

Descending

Ascending

WHEN SEARCHING:

Match

all words between fields (AND)

Match any

words between fields (OR)

• 0
Posted

Deze valt onmiddellijk op. Vervang hem best door:

Omdat je je form niet altijd via de submit knop submit, maar ook met de [enter] toets kan submitten.

Verder denk ik dat je in de problemen komt met al die mogelijke operators (-op), probeer maar eens zo'n zoekopdracht met een "cn" parameters en je zal merken (aan de snelheid) dat FileMaker dan niet via de index zoekt. Probeer eens zonder al die opties. Bedenk dat in veel gevallen mensen dit absoluut niet via de FileMaker interface gebruiken. Maak ze het niet gewoon via de web interface, want FileMaker is hier niet goed in.