Jump to content
  • 0

Probleem met CMYK kleuren in FM 8.5

JoPo

Question

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem! Wij produceren vanuit FM Pdf bestanden die we gebruiken voor drukwerk. In de layout modus hebben we bij kleuren nieuwe kleuren aangemaakt in de CMYK modus. De tekst velden moeten 100% Zwart gedrukt worden. Echter wanneer we exporteren naar een PDF wordt de kleur zwart opgebouw uit 4 kleuren. Dit heeft altijd goed gewerkt in FM6 en 7, echter nu we zijn overgestapt op 8.5 krijgen we dit niet meer goed.

Gaat 8.5 anders met kleurgebruik om en hoe moet ik dit nu realiseren? Iemand? Ik moet vandaag aanleveren bij de drukker!!!!

John Post

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik denk niet dat FileMaker hiervoor de meest geschikte tool is: kijk hier eens (en ook naar de links in dat artikel): er is al lang iets "mis" met die kleuren...

• 0
Posted

Het probleem is dat we dit al jaren gebruiken vanaf versie 5.0 Heeft altijd perfect gewerkt. En sinds de upgrade naar 8.5 niet meer.

Als ik het zo bekijk is het probleem dat FM de aanpassing in de kleurinstelling niet bewaard. Ik kan keurig een aanpassing maken en opslaan maar zodra ik deze aanpassing weer bekijk staan de oude waardes er weer.