Jump to content
  • 0

urenadministratie

grimm

Question

Posted

Ik ben een beginner met filemaker 7 op apple.

Ik weet daarom helemaal niet hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen.

In onze urenadministratie voeren wij gewerkte uren in met daaraan vast een code die staat voor de standaard werkzaamheden. Voor de nacalculatie wil ik echter zien hoeveel uur ik geschreven heb per code. Codes zijn bv. 1c5, 1c4 , 1b1.

Dus mijn uren zijn code 1c5 = 2 uur, 1c4 = 1 uur, 1c5 = 0,5 uur, 1b1 = 1 uur, 1b1 = 3 uur. Daarbij is de code en de uren in een apart veld ingevoerd. Nu wil ik de 1e conclusie maken als volgt: 1c4 = 1 uur, 1c5 = 2,5 uur en 1b1 = 4 uur. De 2e conclusie is c = 3,5 en b = 4. De laatste conclusie is totaal b+c = 7,5 uur. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken. :?: [/img]

5a758dc502230_Afbeelding2.png.443d5406a7686b081fbe6c1ed91556f1.png

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Resuméveldjes gebaseerd op je code zullen wonderen doen...

Dus op lay-out niveau iets dergelijks instellen. De nodige veldjes voorzien...

• 0
Posted

Ik zou eerder in de richting gaan van een afzonderlijke table voor de codes en de uren.

Je weet nooit dat de situatie zich zal voordoen dat de overeenkomstige uren voor een code moeten aangepast worden.

Je kunt dan eenvoudig een verandering doen of zelf codes bijvoegen.

Met een lookup van gelijk waar in de toepassinge kun je dan iedere nodige code binnenlezen in gelijk welke berekening.

Door de lookup zullen reeds gebruikte en toegepaste codes niet veranderen, mocht er een aanpassing gebeuren.

Je historiek blijft ongewijzigd.

Daardoor blijft je toepassing flexibel en dynamisch.

• 0
Posted

No offense Yves...

Enkel dat ik zag in de opgegeven voorbeelden dat er een optelling dient gemaakt te worden.

Met merging kun je niet altijd de volledige nodige range aanspreken zonder flexibiliteit te verliezen.

Met een lookup (waarbij je al een relationship hebt) heb je meer mogelijkheden....