Ik weet daarom helemaal niet hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen.
In onze urenadministratie voeren wij gewerkte uren in met daaraan vast een code die staat voor de standaard werkzaamheden. Voor de nacalculatie wil ik echter zien hoeveel uur ik geschreven heb per code. Codes zijn bv. 1c5, 1c4 , 1b1.
Dus mijn uren zijn code 1c5 = 2 uur, 1c4 = 1 uur, 1c5 = 0,5 uur, 1b1 = 1 uur, 1b1 = 3 uur. Daarbij is de code en de uren in een apart veld ingevoerd. Nu wil ik de 1e conclusie maken als volgt: 1c4 = 1 uur, 1c5 = 2,5 uur en 1b1 = 4 uur. De 2e conclusie is c = 3,5 en b = 4. De laatste conclusie is totaal b+c = 7,5 uur. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken. [/img]
Question
grimm
Ik ben een beginner met filemaker 7 op apple.
Ik weet daarom helemaal niet hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen.
In onze urenadministratie voeren wij gewerkte uren in met daaraan vast een code die staat voor de standaard werkzaamheden. Voor de nacalculatie wil ik echter zien hoeveel uur ik geschreven heb per code. Codes zijn bv. 1c5, 1c4 , 1b1.
Dus mijn uren zijn code 1c5 = 2 uur, 1c4 = 1 uur, 1c5 = 0,5 uur, 1b1 = 1 uur, 1b1 = 3 uur. Daarbij is de code en de uren in een apart veld ingevoerd. Nu wil ik de 1e conclusie maken als volgt: 1c4 = 1 uur, 1c5 = 2,5 uur en 1b1 = 4 uur. De 2e conclusie is c = 3,5 en b = 4. De laatste conclusie is totaal b+c = 7,5 uur. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken.
[/img]
17 answers to this question
Recommended Posts