Jump to content
  • 0

Problemen met het tonen van portals op FileMaker Server

philippe

Question

Posted

Ik heb een oplossing in FileMaker Pro 8 die bestaat uit 2 files.

File A toont in een aantal portals gegevens afkomstig van file B.

Als ik de toepassing lokaal bekijk (op mijn portable) dan loopt dat zonder problemen en zie ik de verschillende records in de portals.

Als ik de toepassing bekijk via het netwerk nadat ze op een FileMaker Server zijn geplaatst, gebeurt er veel minder.

De portals zijn allemaal leeg. Zelfs na een "Refresh Window" (al dan niet met een "Flush cached join results") gebeurt er niets.

Bovendien merk ik dat (sommige) scripts die mij naar de andere file (zouden moeten) brengen, wel de juiste layout tonen maar het venster zelf blijft achter het actuele venster staan. Ook dit vormt geen probleem als de toepassing lokaal gebruik/test.

Ook nog (wat ik zelf helemaal niet begrijp), als ik "Debug scripts" activeer, krijg ik op de Server wel de nodige records in de portals te zien.

Ik begrijp dat dit een vrij summiere beschrijving is van het probleem, maar heeft er iemand een idee waar de oplossing ligt ?

Mvg,

Philippe

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb een oplossing in FileMaker Pro 8 die bestaat uit 2 files.

File A toont in een aantal portals gegevens afkomstig van file B.

Als ik de toepassing lokaal bekijk (op mijn portable) dan loopt dat zonder problemen en zie ik de verschillende records in de portals.

Als ik de toepassing bekijk via het netwerk nadat ze op een FileMaker Server zijn geplaatst, gebeurt er veel minder.

De portals zijn allemaal leeg. Zelfs na een "Refresh Window" (al dan niet met een "Flush cached join results") gebeurt er niets.

Bovendien merk ik dat (sommige) scripts die mij naar de andere file (zouden moeten) brengen, wel de juiste layout tonen maar het venster zelf blijft achter het actuele venster staan. Ook dit vormt geen probleem als de toepassing lokaal gebruik/test.

Ook nog (wat ik zelf helemaal niet begrijp), als ik "Debug scripts" activeer, krijg ik op de Server wel de nodige records in de portals te zien.

Ik begrijp dat dit een vrij summiere beschrijving is van het probleem, maar heeft er iemand een idee waar de oplossing ligt ?

Mvg,

Philippe

welke zijn de versies van je server en client?

• 0
Posted

Het betreft FileMaker Server 8 en FileMaker Pro 8 (Advanced) en FileMaker Pro 8.5 (Advanced).

Network Sharing staat aan voor beide files en de bestandsverwijzingen zijn "relatieve" bestandsverwijzingen. Zowieso wordt bij het open van file A ook file B geopend, zonder foutboodschap …

Philippe

• 0
Posted
Het betreft FileMaker Server 8 en FileMaker Pro 8 (Advanced) en FileMaker Pro 8.5 (Advanced).

Network Sharing staat aan voor beide files en de bestandsverwijzingen zijn "relatieve" bestandsverwijzingen. Zowieso wordt bij het open van file A ook file B geopend, zonder foutboodschap …

Philippe

v1 v2 v3 ???

• 0
Posted

Heb je al de beveiligingsinstellingen nagekeken? Misschien staat in bestand B de toegang via FileMaker Netwerk (fmapp) niet aangevinkt voor de privilige set waarmee het bestand automatisch opent ? Blijft het gek dat het in debug-mode wel werkt...

• 0
Posted

Dit probleem is ondertussen opgelost. Toch bedankt voor alle suggesties !!

In de relatie tussen twee "verderliggende" tabellen, maakte ik gebruik van een calculation field met global storage (waarde van het veld = "x"). Door de global storage af te zetten, ging het "plotseling" wel.

Is het dan een slecht idee om in een relatie gebruik te maken van "globals" ? Ik dacht dat dit juist handig was …

En waarom werkt dit wel lokaal (FM Pro 8.0v3 en 8.5v1) en niet als de beide files op een FileMaker Server (FM Server 8.0v4) draaien ?

Voor de volledigheid: de relatie ging van Tabel 1 in File A naar Tabel 3 in File B via Tabel 2 in File B. En de relatie tussen Tabel 2 en Tabel 3 is een relatie met meerdere criteria (waarvan er twee gebruik maakten van deze global).

Ik weet niet of dit een groot verschil maakt …

Maar ondertussen word ik met een nieuw probleem geconfronteerd bij het testen van deze oplossing op de FM Server. Een probleem dat ik niet ken als ik het lokaal draai !!

Het probleem draait rond een GTRR van tabel X in File B naar tabel Y in File C. Als deze als stap vervat zit in een aparte script (zelfs met alleen GTRR als stap) gebeurt er niets. Wanneer ik evenwel File C manueel selecteer, merk ik nochtans dat de gerelateerde record is geselecteerd. De relatie is er dus wel, maar hij brengt mij File C (waar deze RR zich bevindt) niet op de voorgrond.

Als ik daarentegen gewoon een button creëer met daaraan de GTRR gekoppeld, doet hij het wel ?! Terwijl er op de "lokale" versie geen probleem is …

Is er mij iets ontgaan ?

Alle hulp is welkom.

Philippe