Jump to content
  • 0

Te koop gevraagd: VLA filemaker 5.0 of 5.5

klaver

Question

Posted

Dag beste forumleden,

Vooreerst wil ik de vraag stellen of het kan dat via dit forum software te koop wordt gevraagd. Indien dit niet gepast is, zal ik het bericht verwijderen, als de moderator dit al niet gedaan heeft.

Voor onze school zoeken we een oplossing om de leerkrachten ook thuis in de leerlingendossiers te laten werken. Via dit forum las ik dat dit kan via VPN. Hiervoor is echter een Volume License Agreement nodig, hetgeen bij mijn weten niet meer te krijgen voor filemaker 5 of 5.5. Ik zie er erg tegenop om over te schakelen naar een hogere versie en ben nog steeds tevreden over de mogelijkheden van de versie waar ik nu nog steeds mee werk. Tevens speelt hierbij het financiële aspect mee: upgraden gaat voor onze school een zwaar kostenplaatje betekenen.

Misschien heeft iemand er nog een VLA voor filemaker 5 of 5.5 liggen en wil die dit aan onze school verkopen. Een versie met 5 licensies zou al volstaan, mag ook 10 zijn.

Groeten,

Bert

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

VLA 's worden uitgegeven op naam. Ik vraag me dan ook af of deze overdraagbaar kunnen zijn.

Nog los van dit alles is de vraag of een VLA nodig is. Eeen oplossing met Filemaker Server en Filemaker 5.5 / 6 clients zou ook zeer wel mogelijk moeten zijn.

• 0
Posted

OK, bedankt voor je tip.

Ik ga hier op het forum eens op zoek hoe ik filemaker server toegankelijk kan maken. Wellicht moet er ergens een poort opengezet worden op de router.

Ik hoop dat de snelheid nog doenbaar is, want ik meen dat dit een nadeel is van deze werkwijze.

• 0
Posted

Klaver, (collega), ik heb geen idee van de grootte van je school...

Ik werk als beheerder met VPN en dat is "doenbaar" maar ook niet meer(versie 8). Verwacht geen topsnelheden..., zeker met gekoppelde bestanden.

BOVENDIEN is het nadeel van VPN dat je per lijn/gebruiker een "tunnel" moet hebben via je router. Wil je met 3 tegelijk werken, dan heb je 3 "tunnels" nodig enz... en je snapt het al, de prijs van een aangepaste router is navenant...

• 0
Posted

Filemaker zelf kan het remote via poort 5003, zonder VPN tunneling en is dan ook redelijk goed te doen. Dit vergt uiteraard wel enige extra aandacht op het punt beveiliging.