Jump to content
  • 0

verwijder button na 1 x klik

Gem

Question

Posted

hallo

Eventjes gezocht op het forum, maar niet direkt iets bruikbaars gevonden.

weet iemand of er een script bestaat die het mogelijk maakt na 1 x te klikken op een button, diezelfde button te desactiveren of nog beter, te verwijderen of onzichtbaar te maken in de layout van dat ene record?

Bij een nieuw record moet die button dan wel weer aanwezig zijn... totdat er opnieuw op geklikt wordt.

De bedoeling is dus dat de mensen geen 2 x op dezelfde button binnen hetzelfde record kunnen klikken. De button dient als validatieprocess.

Euh, iemand aub?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

dank u Ronny voor uw voorbeeld, het is inderdaad in de richting van wat ik zoek. Nu nog enkel deze procedure x25 te doen, want ik wens rij per rij te valideren.

Feitelijk zou het wel interessant zijn om bij FM versie 9 het gedeelte scripting ferm uit te breiden. Zo zouden ze op basis van layout veel meer kunnen bereiken. Ik denk nu bijvoorbeeld aan de _visible=true or false script of _set X or Y coordinates....

Met _set X of _set Y zouden we dan bijvoorbeeld de betreffende button off-screen kunnen sturen waardoor deze dus ook niet meer bruikbaar is.

Dit louter als suggestie.

Thx.

Gem

• 0
Posted

Zorg er wel voor dat je de tabs zo klein

mogelijk maakt en ze op een plaats zet, waarvan je

denkt dat de gebruiker niet zal gaan 'clicken'.

De tabjes blijven - hoewel onzichtbaar en klein - namelijk

gewoon werken....

Wil je een oplossing die hufterproof is ga dan voor een portal.

gr.

Arnoud

• 0
Posted
Hiervoor gebruik ik geen portals meer maar tabbladen.

Goede insteek. Tabbladen kan inderdaad ook Arnoud. Alleen hangt het er sterk van af wat je wil doen.

Waarom ik toch vasthoud aan de portals ? Omdat ik deze truuk vaak gebruik om interfaces op te bouwen. Op basis van rechten die je kan instellen, verdwijnen of verschijnen er knoppen of andere layout-elementen. Met TABs is dat bijna onbegonnen werk omdat je er dan altijd 2 moet voorzien : één tab om te activeren, een andere om te deactiveren. Bij mij heb ik dan wel extra TO's in de RG, maar dat is geen probleem.