Jump to content
  • 0

Globale waarde in berekening is onwillig

eroos

Question

Posted

Hallo allen,

Heb iets vaags:

Ik gebruik onderstaande script om goederen die terugkomen en niet meer verkoopbaar zijn handmatig af te boeken van de voorraad en op te boeken indien ze nog wel verkoopbaar zijn. Nu wil het zo zijn dat de globale waarde die ik hiervoor gebruik in het dialoogvenster niet ingevuld blijft op het moment dat ik op de knop "opboeken" of "afboeken" klik. Heeft iemand hier een verklaring voor:

Veld instellen [ Producten::VoorraadGL; "" ]

Aangepast dialoogvenster tonen [ Titel: "Voorraad op en afboeken"; Bericht: "Geef het aantal op welke u wenst op- of af te

boeken."; Knoppen: “Annuleren”, “Opboeken”, “Afboeken”; Invoer 1: Producten::VoorraadGL, "Aantal" ]

If [ Get ( KeuzeLaatsteBericht ) = 2 ]

Veld instellen [ Producten::Voorraad_Incourant; Producten::Voorraad_Incourant + Producten::VoorraadGL ]

Else If [ Get ( KeuzeLaatsteBericht ) = 3 ]

Veld instellen [ Producten::Voorraad_Incourant; Producten::Voorraad_Incourant - Producten::VoorraadGL ]

End If

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heren,

Klopt als een bus!

Script aangepast. De gebruiker dient nu een postitieve of een negatieve waarde in te vullen om de voorraad handmatig aan te passen.

Bedankt wederom!

• 0
Posted
FileMaker vult alleen maar de waarde in, bij het klikken op de eerste knop van het dialoog. (Bij jouw annuleren).

Bij de 2 andere knoppen zal hij nooit de waarde invullen.

Koen

Ik meen mij te herinneren dat dit in versie 6 toch anders was....

Zeker gezien de mogelijkheid van 3 knoppen, waarbij je de annuleren-knop soms als default wilt instellen is het nu soms knap onhandig.