Jump to content
  • 0

Layoutplaatjes OSX en Windows

rmw

Question

Posted

Iemand al eens tegen problemen aan gelopen met plaatjes die onder Windows zijn gemaakt en in een filemaker layout geplakt en onder OSX niet op de layout verschijnen?

(Store compatible graphics werkt in elk geval niet

:(

)

Het zijn bewerkte plaatjes die rechtstreeks uit PhotoShop in Filemaker worden geplakt.

Het lijkt erop dat ik verplicht ben de plaatjes onder OSX te bewerken en te plakken, want dan zijn ze onder Windows wel gewoon zichtbaar.

Anyone??

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik neem aan dat je deze wilt zien in een layout ipv in een veld. Dit is voor mij wel een bekend gegeven. Dit gebeurt overigens alleen bij copy-paste. Door insert picture te kiezen lost het probleem bij mij zich op en zijn de afbeeldingen op beide platformen zichtbaar.

Vr. Gr.

Robin

• 0
Posted

PSD document ( PhotoShop ) kennen nog een ander probleem. Het verschil in de standaard gamma waarde tussen Mac en PC zorgt ervoor dat als de plaatjes het doen ze totaal verschillend over komen. Contrast en kleur verschillen zijn bij PSD documenten veel groter dan bij BV .jpg. Tip: De bestandsformaten die op internet gebruikt worden werken in dit soort situaties ook prima.

• 0
Posted

Nog even dit:

"Store Compatible Graphics" zorgt ervoor dat de graphics in de toekomst OK zijn als je ze dan toevoegt. Reeds bestaande graphics blijven oncompatibel.

Een simpele cut en paste nadat je het aankruisvakje "Store Compatible Graphics" heb aangezet, doet FileMaker het beeld opnieuw toevoegen aan de file, en dan zal het programma proberen om er iets multi-platform van te maken.