Jump to content
  • 0

Gerelateerde waardelijsten in de zoekfunctie

Kaaske

Question

Posted

ik heb het volgende probleem bij het zoeken:

ik heb een artikelbestand waarbij de artikels in categorieën (veld: categorie) en subcategorieën (veld: subcategorie) ingedeeld zijn. Voor de velden categorie, subcategorie en artikelnaam gebruik ik waardelijsten waarbij de gerelateerde waardelijst "subcategorie" enkel waarden toont in functie van de waarde in het veld "categorie" en de waardelijst "artikelnaam" enkel waarden in functie van categorie en subcategorie.

(Enkel) in de zoekfunctie krijg ik het volgende probleem: In het veld categorie krijg een popupmenu waarin ik een waarde kan kiezen, maar dan stopt het. De andere velden geven enkel een menu/lijst met " alhoewel dat er ingevulde records aanwezig zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw record maak, werken de gerelateerde waardelijsten wel en kan ik wel een waarde selecteren.

Kent iemand de oorzaak van dit fenomeen?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dan is er iets mis met de manier waarop je de conditional value lists gedefnieerd hebt: die werken zowel in Browse als in Find Mode.

Stuur het bestand eens binnen: er zal wel een goede ziel naar kijken!