pjotter Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Als ik een bepaald record wil zoeken in een niet relateerd bestand hoe krijg ik dat voor elkaar? Dus met open bestand mogelijkheid en dan zoeken naar een bepaald record uit het originele bestand? Quote
0 Captain Haddock Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Het makkelijkst is: scriptje maken in het originele bestand en dat oproepen vanuit je andere bestand. Dus niet met Open file maar met Perform script en dan External script kiezen. Of dit de juiste methode is hangt af van de vraag wat je met je zoekresultaten wilt doen. Quote
0 krullemie Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 Waar is de optie external script? Die kan ik niet vinden? Quote
0 AvD Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 @ Krullemie Dé oplossing voor dit probleem (en de volgende) zit in een gezellig avondje met glaasje wijn, blokje kaas en de handleiding. Je hoeft die niet van voor naar achter te lezen (niemand doet dat, denk ik), maar toch wel eens nieuwsgierig doorbladeren. Stel dat je naar de autorijschool gaat, voor de eerste keer instapt, en dat je aan de instructeur vraagt wat dat grote ronde ding is, wijzend op het stuurwiel... Iedereen wil je hier graag helpen, maar dit is toch echt wel basiskennis van het allereerste instapniveau... Toch zal er wel iemand zijn die je hiermee ook weer op de weg helpt. @Pjotter Was jij er vorig jaar niet bij in Kasterlee, in het kleinere zaaltje achteraan? Daar werden toen alle "geheimen" uitgelegd, o.a. het essentiële verschil tussen query (het "zoeken") en navigation (ergens naartoe gaan). Dat is de kern van je probleem. Maar ik denk dat zelfs bij Rony de gratis soep op is... Quote
0 pjotter Posted June 24, 2007 Author Posted June 24, 2007 Andre ik heb je al geantwoord maar ik was er helaas niet bij Ik heb het wel voor elkaar gekregen maar tussen het werkbaar maken en een perfecte oplossing maken zit een groot verschil. Quote
Question
pjotter
Als ik een bepaald record wil zoeken in een niet relateerd bestand hoe krijg ik dat voor elkaar? Dus met open bestand mogelijkheid en dan zoeken naar een bepaald record uit het originele bestand?
4 answers to this question
Recommended Posts