Jump to content
  • 0

.mer bestand importeren

pjotter

Question

Posted

Ik wil een tekst bestand importeren maar dat heeft als resultaat dat alles in 1 veld terecht komt. Nu heb ik hier zitten zoeken en wat informatie gevonden dat dit het beste als .mer bestand kan worden gedaan. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Zowel op de MAC niet als op de PC (versie 7.0) Extensie aanpassen , importeren ed het lukt gewoon niet.

Bij importeren kan ik wel aangeven dat het een .mer bestand is maar dan is het bestand niet te selecteren. Alleen als tekst bestand lukt dit.

Een voorbeeld plaatje van de platte tekst is bijgevoegd.

Wat doe ik verkeerd?

Sample.mer.zip

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Jouw bestand is geen merge-bestand.

Je kunt iets wel de extensie .mer meegeven, maar daardoor wordt het nog niet vanzelf een merge-bestand.

Het hierbij gevoegde, verbeterde bestand geeft weer hoe een merge-bestand is opgebouwd. Dit heb ik zelf even getypt, dat moet je natuurlijk nooit doen.

Laat FileMaker zelf als merge exporteren. (Of MS Word)

Het voordeel van een merge-import is, dat je veldnamen ziet, en deze kan gebruiken bij de import. (bijv. 'matching names')

Succes!

Henk

Sample.mer.zip

• 0
Posted

Dat het geen mer(ge) bestand was dat weet ik wel. Ik had echter gehoopt dat dit wel nu als een mer(ge) bestand zou worden gezien door filemaker. Als ik de stukken lees hier op dit forum dan geeft dit de indruk dat een tekst bestand (wat normaal in 1 veld terecht komt) via de aanpassing wel goed geimporteerd kan worden. dat is dus helaas niet zo. Ik zet nu dit tekst bestand om naar excel wat ik dan impoorteer. Ik zou dus die tussenstap er uit willen halen. Moet ik verder zoeken helaas..... :(