Jump to content
  • 0

Database op tweede scherm

pjotter

Question

Posted

Als ik een database open dan wordt deze aan de rechterlkant gecentreerd Ook een tweede venster komt aan de rechterkant en wat ik ook doe ze blijven rechts gecentreerd (test t/m4). Als ik echt het venster verklein dan blijft het wel staan totdat ik iets verander (test5). Dan springt hij weer naar rechts. Waar moet je instellen dat de venters blijven staan waar ik ze neerzet? Op het hoofdscherm kan ik alle vensters zetten waar ik maar wil. Ik draai op een macbook pro met X.4.10 en filemaker pro 8.5 advance. Open ik de database in developer 7 dan heb ik dit probleem niet. Ik moet het dus zoeken in de instellingen van filemaker >8?

5a758dc59f7b9_Afbeelding8.png.436ac5eb8d2c0b6b6401f789203b09ac.png

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb een tweede scherm aangesloten op mijn mac. Als ik op dat tweede scherm een database open dan zijn alle vensters keurig rechts geplaatst. Ik krijg een scherm niet naar links verschoven. De 4 aan de rechterkant zijn als voorbeeld. Het venster in het midden is daar gekomen door het venster maximaal te maken, vervolgens te verkleinen naar links toe. ALs ik dat venster even verschuif dan springt deze ook meteen naar rechts. Dat is alleen met filemaker versie 8.5 met versie 7 heb ik er geen last van. Mijn vraag is dan ook waar ik dit in versie 8.5 kan aanpassen dat dit dus niet meer gebeurt?

• 0
Posted

Ja echt alleen bij filemaker en dan specifiek bij versie 8.5 (8.0 heb ik niet om te testen en bij versie 7.0 developer heb ik hier ook geen last van). Kan zijn dat er meer programma's zijn die dit hebben maar dan gebruik ik die niet. Nadeel is dat ik nu geen gebruik kan maken van het hele scherm omdat alle vensters over elkaar komen te liggen. In MAC OS X heb ik nog nooit iets gehoord over deze problemen met een tweede scherm vandaar mijn gedachte dat het in filemaker gezocht moet worden. Het tweede scherm zit aangesloten via de dvi aansluiting op de macbook pro

• 0
Posted

Ik gebruik 2 schermen onder Raampjes XP en heb dit probleem in zijn geheel niet. Bij mij blijven alle schermen staan zoals ze ingesteld zijn, gerekend vanaf de linkerbovenhoek.

Verder heb ik in Filemaker wel een scriptje geschreven om de vensters in de juiste verhoudingen over het scherm te verdelen.

Wel zo handig als je gebruikers treft die op verschillende resoluties werken.

• 0
Posted

Dat van de scripjes die gebruik ik ook bij het openen van meerdere vensters in een keer. Als ik echter een tweede venster wil openen om wat na te kijken dan is het lastig om elke keer een script te maken. Of heb je een script wat algemeen is en dus niet specifiek voor je eigen bestand? Bij het openen trouwens van een bestand met meerdere vensters en een script komen bij mij alle vensters te staan in het hoofdscherm niet in het tweede scherm zowel onder 7 als onder 8.5 dus dat is ook niet een oplossing denk ik. Op het hoofdscehrm doet dit probleem zich absouut niet voor. Vanuit een bepaald scherm een volgend openen geeft geen enkel probleem. Probleem zit puur onder 8.5 op het tweede scherm. Het tweede scherm heeft een hogere resolutie en staat links van het hoofdscherm. (de macbook pro)

5a758dc5a95a6_Afbeelding8.png.a5aa1e928dda6a558da2cf01bfbbcfd2.png

• 0
Posted

FileMaker's ondersteuning van een 2de scherm is inderdaad wat aan de magere kant.

Ikzelf heb een extern scherm aan mijn MacBook hangen, en zie regematig wel een bugje opduiken.

Zodra ik mijn extern scherm aansluit, switcht het hoofdschem output naar dat ding, en mijn MacBook scherm wordt een bijkomend scherm dat ik nauwelijks meer bekijk. Iets wat ik BTW niet voor mekaar krijg onder XP, zoiets hangt af van de video-kaart vendor/driver. ATI doet het blijkbaar niet.

Dat werkt prima, maar...

In FileMaker Pro 8.5:

- mijn werkbalken staan plots bovenaan het kleine scherm

- een window onthoudt zijn positie niet, als ik het dan toch eens op het 2de scherm wil gebruiken

In FileMaker Pro 9 zijn bovenstaande problemen opgelost, het helpt dus wel om bugs te rapporteren...joehoe!

Foutmeldingen van FileMaker blijven echter op het MacBook scherm komen. Die heb ik zelf doorgegeven.

Wat blijkbaar niet kan bij FileMaker is een lijst geven met ALLE dingen die ze in orde maken. Ik vind die geheimdoenerij over tekortkomingen altijd zo tragi-komisch.

• 0
Posted

Peter het is vreemd dat jij nu weer andere Bug's heb dan ik? Ik heb totaal geen ervaringen in de combinatie die jij noemt. Ik heb wel op de macbook pro het hoofdscherm (de macbook pro) ook als hoofdscherm staan in de voorkeuren van de beeldschermen. Bij mij staan de werkbalken altijd op de macbook pro.

Mijn probleem is in iedergeval voorlopig weg en het werkt wel een stuk makkelijker.

• 0
Posted

Ja, maar bij mij staat de menubalk op het extern scherm. De MacBook switcht dan de menu balk en de desktop naar het extern scherm zodra dat aangesloten wordt.

De werkbalken van FileMaker 8.5 staan echter soms op het MacBook scherm als ik een bestand open. FileMaker Pro 9 opent voor hetzelfde bestand de werkbalken netjes op het extern scherm.

De foutboodschappen komen echter voor beide versies op het intern scherm.