Jump to content
  • 0

Live SQL koppeling....

Eric

Question

Posted

Hallo,

Een lastige denk ik,...

Ik heb een MS SQL koppeling werkende op een windows XP en een SQL Server 2005,

Live data, schitterend ! (vanop FMPro Client)

Nu gaat de databank op de server (windows server 2003 SPI), dus ik ga de DSN aanduiden op de server...

En wat blijkt : de ODBC driver voor SQL meegeleverd met Microsoft Server 2003 is een recentere versie dan diegene die Filemaker Pro 9 ondersteund. (2000.86.1830.00)

Ik heb 2000.85.1117.00 nodig volgens de handleiding van Filemaker.

Tech support gebeld en na 1 uur geen oplossing, zoek maar bij Microsoft want een oudere versie installeren dan diegene die erop staat kan niet.

Ik heb de Drivers die bij Filemaker Client 9 komen geinstalleerd en krijg ze niet te zien om een dsn aan te maken,

Iemand een idee hoe ik op die Microsoft Server 2003 toch de ondersteunde ODBC driver krijg ?

Alvast bedankt,

Erik

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo, guy's,

is nog niet in orde, maar geef het niet op, ga nu de SP 2 installeren op die machine...was nog SP1 (win2003 server)

Anders zet ik een XP erbij, maar dat is wel niet echt de goede oplossing..

Alvast bedankt,

Erik

• 0
Posted

Heb hier net een testje gedaan. Windows 2003 Server (SP2) 32-bit met Ms SQL Server Express Advanced (SP2), FileMaker Server 9.0v2.

System data source gemaakt, met mijn macje ingelogd op de FileMaker sample database, hij zag mooi de DSN staan.

Tabelletje toegevoegd aan de database zonder problemen.

Draait dus.

• 0
Posted

hallo,

dat moest ik nog weten, ga die SP 2 installeren volgende week, misschien zit die driver erbij. En anders een andere PC..

Welke versie was die ODBC driver voor de SQL ?

Groeten,

Erik

• 0
Posted

Eric, ik heb gewoon de driver gebruik die mee in de installatie zat.

Geef me de naam van de dll file als je het echt wil weten - het is even geleden dat we samen aan het spitten geweest zijn, en ik weet allemaal zo goed niet meer.

• 0
Posted

Hallo,

na installatie van SP II werkt het...so far so good,

maar de snelheid is niet te harden, de lijsten lopen zeer traag...

Een live SQL kopeling is leuk maar niet mee te werken als je nog berekeningen ed met de data gaat doen.

Dan dacht ik, laten we een import doen elk uur via een script op de server in de shedules...maar daar liepen we weer tegen de lamp, Import is een niet ondersteunde scriptstap via de server..?

Heeft iemand een idee om op regelmatige tijdstippen data over te brengen van de databank in koppeling met de SQL( unstored) naar een echte Filemaker tabel..?

Greets,

Erik

• 0
Posted

BTW, heeft iemand hoe het zit met de licensing van MS SQL Server 2005 Express?

De mensen van Microsoft zijn niet echt duidelijk hierrond. Is deze SQL server beperkt qua aantal connecties?

Ik heb wat problemen met de combinatie FileMaker Server 9 / Windows 2003 Server / MySQL 5.024 op dezelfde machine . Connectieverlies naar de MySQL server toe, als je veel records achter elkaar aanmaakt.

Dit gaat wel goed met de MS SQL server, dus ik overweeg om te switchen.