Jump to content
  • 0

data verloren

plato

Question

Posted

bij een klant loopt een applicatie die wordt gehost op een externe server.

nu heeft de klant in alle velden die hij nog moest invullen "xx" gezet om het niet te vergeten. de dag nadien werden alle velden netjes ingevuld, maar toen hij 's avonds nog even ging kijken stonden overal terug de "xx"en.

onverklaarbaar, een halve dag werk verloren. ik heb alles afgezocht maar kan geen data vinden. de server is niet plat geweest en er is ook geen backup terug gezet. ik begrijp er niets van.

hopelijk heeft iemand hier een simpele verklaring voor.

thnx

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Of sterker nog, de klant in data ingevoerd in een zoekopdracht...

Wat dus in principe niet meer dan 10 records kunnen zijn, vanaf het 11de request binnen een zoekopdracht geeft FM een waarschuwing.

• 0
Posted

Kijk de file referenties eens na. Referenties tussen onderlinge bestanden - die je op een server host - mogen absoluut geen pad namen bevatten, want dan kan je wel eens een lokale file openen, i.p.v. eentje op de server.

Kijk voorts eens in het log van de server. Heeft hij die dag (avond) ingelogd?

• 0
Posted

Ik denk ook dat het een zoekopdracht is geweest. Klant doet elke keer appeltje-N en maakt een nieuwe zoekopdracht ipv een nieuw record.

Daarna krijgt ie een foutmelding, waar die 10 tegen 1 overheen kijkt, of niet snapt en negeert.

Sorry, door ervaring wijs geworden...