Jump to content
  • 0

Post verzenden met containerveld als bijlage

PaVaRo

Question

Posted

Goededag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik vanuit FM8.5

"Post verzenden met containerveld als bijlage"

Ik heb in een record een containerveld met daarin een excel document.

Nu wil ik dmv van een script met post verzenden, niet alleen Aan, Onderwerp en tekst automatisch genereren in Notes, maar ook het excel document uit het containerveld in mijn mailbericht krijgen....

Kijk ik ergens overheen of is het niet mogelijk?

Groet, Patrick

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij die Nederlandse vertaling moet ik altijd direct aan postduiven denken, maar die gaan niet zo makkelijk met containers om.

Je gebruikt hiervoor de scriptstep (of menu-optie) export field contents of zo je wilt 'veldinhoud exporteren'.

Je exporteert je containerinhoud naar een bepaald bestand en je hebt de mogelijkheid een afschrift daarvan toe te voegen aan een mail. Minpuntje: je kunt die mail verder niet opstellen zoals je dat met de door jouw aangehaalde scriptstep kan.

Wil je dat toch doen, dan vink je de optie 'voeg aan mail toe' niet aan, maar pak je alsnog de scriptstep 'post verzenden' waarbij je het zojuist gecreëerde bestand als attachment toevoegt.

• 0
Posted

Bedankt! Het is gelukkig een 1 en dezelfde bestand voor alle records. Dus ik heb deze op de server geplaatst zodat elke gebruiker dit bestand mee stuurt vanaf de server ipv de container..