luc Posted March 7, 2003 Posted March 7, 2003 Ik heb een space seperated file welke ik zou willen inlezen in een niewe database. Welke werkwijze kan ik best gebruiken? de optie Tab seperated of comma seperated kan ik hier niet gebruiken. Iemand een oplossing? Mvg Luc Quote
0 Stef Posted March 7, 2003 Posted March 7, 2003 open deze in bv. Word en vervang alle spaties door komma's. HTH Stef Quote
0 rgaros Posted March 7, 2003 Posted March 7, 2003 Ik heb een space seperated file welke ik zou willen inlezen in een niewe database.Welke werkwijze kan ik best gebruiken? de optie Tab seperated of comma seperated kan ik hier niet gebruiken. Iemand een oplossing? Mvg Luc Importeer het als tab separated in een enkel veld, en splitst het met Middle() e.d. uit. Trim() is hier speciaal voor gemaakt. René Quote
0 charlie Posted March 7, 2003 Posted March 7, 2003 Geeft een search&replace in word geen narigheden in deze context? Ik weet het niet zeker bij gebrek aan, maar je zou ook kunnen openen in excel, daar aangeven dat de space de delimiter is, vervolgens saven als tab-delimited en van daaruit naar filemaker. Misschien iets meer voor beginners ipv trims en middles Quote
0 rgaros Posted March 7, 2003 Posted March 7, 2003 Misschien iets meer voor beginners ipv trims en middles Voor als je een beginner bent en gevorderde wilt worden... Een gevorderde draait zijn hand er niet voor om. Die gebruikt zelfs Middle() voor de meest linker kolom! RR Quote
Question
luc
Ik heb een space seperated file welke ik zou willen inlezen in een niewe database.
Welke werkwijze kan ik best gebruiken?
de optie Tab seperated of comma seperated kan ik hier niet gebruiken.
Iemand een oplossing?
Mvg
Luc
4 answers to this question
Recommended Posts