Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 9 / filemaker 8.5 conversie


Wim Bongertman

Vraag

Ik heb zondag filemaker 9 maar eens geinstalleerd. Ik gebruikte tot nu toe 8.5. De reeds geinstalleerde 8.5 blijft op de pc staan en de 9 wordt er naast geinstalleerd. Tot zover niets aan de hand. Als je nu op een oud 8.5 bestand klikt, wordt deze automatisch geopend in de 9, maar er gebeurt toch ook iets van een conversie. Op de portable staat 8.5. Opening van de geconverteerde 9 bestanden lukt niet meer in 8.5. Nu begrijp ik wel dat compatible een begrip is wat op deze wijze uiteraard snel problemen opleverd, maar het was natuurlijk wel zo netjes geweest als filemaker de aanpassing even had gemeld bij het opstarten.

Vervolgens moet je online registreren, anders vervalt de versie na 30 dagen. Zondag werkte tijdens het registreren het internet even niet dat heb ik dus afgebroken, en nu zegt hij dat al reeds is geregisteerd, maar dat is beslist niet waar. Stopt hij nu na 30 dagen????????, dan heb ik een probleem.

Dus voorlopig nog maar even blijven programmeren en werken op de portable op 8.5

Allemaal een beetje slordig

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerst dit: registreren en activeren is helemaal niet hetzelfde. Je kan best het ene doen zonder het andere.

Dat een FP7-bestand - eens geopend in FM9 - niet meer geopend zou kunnen worden in FM8 heb ik nog niet meegemaakt en ook nog nooit gehoord. Ik vermoed dat je op Mac werkt. Je kunt een bestand naar een programma dwingen door het erover heen te slepen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...