Jump to content
  • 0

Backups bestaande uit enkel data

Reyntjens Daniël

Question

Posted

Om een reservekopie op te maken kan je gewoon een FP5-file gecomprimeerd kopiëren. Deze bestanden kunnen zeer groot zijn.

Ik bedacht om alleen de data als reserve te bewaren (zonder layouts en zonder scripts) door gegevens te exporteren. De reservekopie kan nadien terug gebruikt worden door de gegevens opnieuw te importeren. (Deze reservekopie is merkelijk kleiner).

Vraag :

Houd deze manier van werken een risico in tot gegevensverlies wanneer alleen de tekst-, getal-, datum- en globaal- en containervelden geëxporteerd worden ( Dus geen enkel berekenings- of resuméveld!) ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik vermoed dat het een werkbare oplossing is. Globals worden op die manier wel niet mee bewaard, denk ik. Het hangt er dan ook vanaf of de gegevens daarna terug geïmporteerd worden in precies dezelfde versie als de originele.

Wat de grootte van de bestanden betreft, kan je misschien best eerst even dit lezen:

http://www.avd-ci.be/tip001.htm.

Dan is er natuurlijk nog het backup medium dat je gebruikt. De gewone diskettes zijn we al lang vergeten. Zip en Jaz zijn niet overal bruikbaar. Maar op de meeste actuele machines kan je al wel vanalles doen met USB keys. Er zijn er nu al met een capaciteit van 1 Giga, terwijl je de kleintjes zelfs gewoon bij Aldi en Lidl kon kopen. Je had dan direct toch al 32 Mb onder de vingers voor de prijs van wat peanuts.

• 0
Posted

Exporteren naar een nieuw FM-bestand neemt alles mee aan gegevens (ook containers en globals), maar niets aan definities van layouts en scripts en velden.

Dan zou je vraag met 'nee' kunnen worden beantwoord.

• 0
Posted

Klopt! Op die manier kunnen container-inhouden ook geëxporteerd worden. Ik had begrepen dat Daniël enkel een TXT-export wilde doen, dus niet in FMPro-formaat.