Guest Posted March 9, 2003 Posted March 9, 2003 Is het mogelijk om vanuit filemaker een document (record) door te mailen. vb. ik maak fakturen in filemaker en zou die graag per email naar de ontvanger versturen. maar in welk formaat gebeurt dit dan, en hoe kan ik alleen het desbetreffende record door mailen? indien je mij hierover iets kan vertellen, graag. hewlet. Quote
AvD Posted March 9, 2003 Posted March 9, 2003 In hoofdlijnen: ga naar het te versturen document in preview mode, doe een copy, open het mailprogramma voor een nieuwe mail, doe een paste (soms moet je enkele seconden wachten) en dan... verzenden maar. Je kan de hele operatie best in een script zetten. Het kan natuurlijk ook nog op andere manieren, zoals door het verzenden van een pdf als attachment. Meer details over die pdf's vind je hier: http://www.avd-ci.be/tip096.htm. Quote
Guest Posted March 13, 2003 Posted March 13, 2003 dank je wel, enkel het knippen en plakken van de print layout in een nieuw bericht wil niet lukken, maar met een pdf file gaat het prima. groetjes, Quote
michiel Posted April 11, 2003 Posted April 11, 2003 Misschien kun je met de mailto: scriptstap ook iets bereiken. je moet dan wel de nodige extra rekenvelden maken. Misschien kan je het een en ander layouten door in een paar global fields htmlcode op te nemen; als je mailprogramma html-opmaak ondersteunt tenminste. Nooit geprobeerd dus ik kan er ver naast zitten. Quote
DJ_Lucv Posted April 25, 2003 Posted April 25, 2003 Een PDF bestandje maken en dat versturen, dan kunnen ze het tevens wat moeilijker wijzigen. Quote
mikezwet Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Hoi ik doe hetzelfde, ik gebruik er een virtuele printer voor, een drivertje die een printer nabootst en het bestandje op je hdd print. - Met "Zan image printer" maak ik van een print een .Tiff file - Met http://www.pdf995.com maak ik Pdf files, dit progje is gratis te gebruiken alleen springt er elke keer een reclame pagina van pdf995 op Een andere oplossing zou zijn om een runtime bestand er van te maken, hoe dit in zijn werk gaat probeer ik zelf ook nog achter te komen. Je zou dan wel telkens een nieuw bestand moeten maken voor elke klant om te voorkomen dat diegene al jou facturen van andere klanten onder ogen krijgt Suc6 ermee, en hou ons op de hoogte Vr Gr Mike Zwetsloot Quote
tomworld Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Je kunt met OSX een PDF printen en dus opslaan/doormailen. Met de Mail-it plugin zou je em zelfs automatisch vanuit Filemaker kunnen verturen. Ik werk al enige tijd met PDF facturen en dat gaat super. Zijn een paar extra stappen maar heb het er wel voor over. Willem Quote
mikezwet Posted May 21, 2003 Posted May 21, 2003 Hoi, die mail-it plug-in, hoe werkt die, is die te verkrijgen ergens? Vr Gr Mike Zwetsloot Quote
tomworld Posted May 21, 2003 Posted May 21, 2003 Mike, Je moet wel inventiever worden in het zoeken naar plug-ins etc. Je kunt hiervoor bv Versiontracker.com gebruiken. Plug-ins zullen altijd commercieel zijn, geen illegale dingen! Kijk ook maar eens op www.troi.com voor slimme plug-ins. Ik heb het nu voor je uitgezocht en hier is de link http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/9245 Hoe het werkt, super! maar er is wel wat leeswerk en een beetje kennis van Filemaker nodig, maar ze leveren ook er een aantal voorbeeld bestanden bij. Succes Quote
mikezwet Posted May 22, 2003 Posted May 22, 2003 Hallo, dat is juist vaak het probleem als ik iets wil vinden, dan loop ik vast, echt veel nederlandse sites zijn er ook niet, en de manual van fmp is ook niet echt uitgebreid, met die tracker kan ik wel iets denk Hartelijk dank, Vr Gr Mike Zwetsloot Quote
tomworld Posted May 22, 2003 Posted May 22, 2003 Snel engels leren! OSX en Unix/Perl/PHP zijn allemaal Engels gebaseerd en alleen dan kun je wat leren. Nederlands filemaker info vindt je vrijwel niet, ook hier geldt Engels! Succes... Willem Quote
DJ_Lucv Posted May 23, 2003 Posted May 23, 2003 Engels is inderdaad de taal om dingen te leren, maar 1 voordeel hier op dit forum kunnnen we vragen wat we willen in het Nederlands! Quote
mikezwet Posted May 26, 2003 Posted May 26, 2003 Hoi, engels is niet z'n probleem, enkel de wat meer technische handleidingen zijn minder goed te begrijpen, maargoed, we dwalen af Vr Gr Mike Zwetsloot Quote
Henny Posted June 16, 2003 Posted June 16, 2003 Ik gebruik acrobat distiller als ik ga printen en verstuur het dan mee als atm Quote
EasyKoen Posted June 16, 2003 Posted June 16, 2003 Als je op Mac OSX werkt moet je eens zoeken op www.versiontracker naar "PDF U". Dit is een kleine uitbreiding van het printdialoogvenster, dat je toelaat om via de pdf services een applescript te lanceren. Diverse voorbeeldjes aanwezig in de download. Met een beetje knutselen kan je met één klik vanuit filemaker (met een gewoon print script) een email versturen met variabel emailadres, onderwerp, inhoud én pdf, dit zowel via entourage,applemail als eudora en zelfs volledig in achtergrond! Koen Quote
Henny Posted June 17, 2003 Posted June 17, 2003 Ik werk onder windows platform, wat me wel lukt is vanuit filemaker te mailen en opent eudora dan vanzelf, met het juiste e-mail adres, alleen krijg ik dit niet voor elkaar als ik meerdere klanten tegelijk wil mailen, weet uberhaupt niet of dit kan. Hoe krijg je dan gelijk een pdf mee met het mailtje, heb je daar een script voor? Ik hoor het nog wel. Quote
DJ_Lucv Posted June 18, 2003 Posted June 18, 2003 Je kunt een VBA bestand maken waarmee je de bijlages, adressen enzovoorts allemaal in Outlook zet. Je kunt dan vanui Filemaker met de send message scriptstep dat bestandje aanroepen. Ook kun je macro's gebruiken. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.