Jump to content
  • 0

Lege containervelden sliden of doen verdwijnen in record ?

architect

Question

Posted

:roll: In een rapport wil ik ruimte voorzien onder vorm van een containerveld om al dan niet digitale JPG foto's bij het record te voegen.

Deze container bevindt zich naast twee andere tekstvelden die kunnen sliden.

Afhankelijk van de grootte van de opmerking worden de tesktvelden kleiner omwille van efficienter papiergebruik en overzichtelijkheid.

Nu als er geen foto's gevoegd zijn in een record wil ik dat dit containerveld dichtklapt.

Met sliding lukt het niet, waarschijnlijk logisch, maar hoe kan ik het veld laten verdwijnen als het geen data bevat.

Ik heb al gedacht om met een tussenveld te werken en een voorwaarde te stellen in de zin van "if tussenveld empty vul dan container veld niet in, maar gaat dat dan wel verdwijnen ? :?:

Kortom : ik weet het eigenlijk niet meer :( .... wie wel ?

TNX

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

U bent bedankt, daar had ik nu echt niet meer aangedacht.

Ik wist ergens nog in mijn achterhoofd dat ik daarmee diende op te passen.

In de verste verste heb nooit gedacht dat FM mij hier zou bij de neus nemen.

Ik ben weer wat gelukkiger !

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• 0
Posted

Hallo AvD,

Het 'Sliden 'van de container is gelukt, alhoewel dat FM in versie 5 met OS 9.22 de foto niet liet verschijnen in Preview Mode, maar in de trial versie 6 onder OS X wel ?! Eigenaardig, niet ? :?:

Ander ontdekt probleem :

Er zit momenteel één foto in JPG van 380 KB groot, wanneer ik m'n rapport met die ene foto erin omzet naar PDF (via ingebouwde PDF module van OS X) dan wordt die PDF ongeveer 5,4 MB groot, daar waar zonder die foto de PDF slechts 112 KB groot is.

Die 5,4 MB is wel te veel groot om door te sturen via e-mail, zeker als er meer dan één foto zou zitten in het FMPro bestand. :cry:

Ik heb dus de oorspronkelijke foto omgezet met GraphicConverter naar een lagere resolutie JPG ( low 20 ).

Moet ik de foto in nog lagere kwaliteit of resolutie inladen of in een ander formaat dan JPG.

De bedoeling is dat zowel Windows als Apple gebruikers mijn PDF kunnen lezen met af en toe eens een foto erin.

Mocht het niet niet lukken dan kan ik het omzeilen en in mijn rapport verwijzen naar de nummer van de foto en ze afzonderlijk in de bijlage van de e-mail versturen, maar dat is wat minder professioneel.

• 0
Posted

Dat klopt inderdaad, en heeft alles te maken met de manier waarop FileMaker intern bewaarde pictures stockeert, zeker als je optie Store Compatible Graphics hebt aangezet. Het precieze detail heb ik hier niet vlak bij de hand, maar het onderwerp is al vaker behandeld en iemand hier moet je wel meer kunnen vertellen. De oplossing die je zelf voorstelt als zijnde de minst professionele heeft wel het voordeel de beste te zijn...