Jump to content
  • 0

Portaalprobleem

jmavanme

Question

Posted

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met een portaal en ik hoop dat iemand mij wat licht kan brengen. Ik ben een leek dus wellicht klinkt mijn probleem misschien raar...

Ik heb een tabel met opdrachten. Ik heb een tweede tabel met mutatie's in die opdrachten, bijvoorbeeld tijden en onkosten e.d.. 1 Opdracht kan meerdere records bevatten met verschillende data.

Beide tabellen zijn gerelateerd dmv het veld opdrachtnr.

Probleem: het lukt mij niet om in een portaal alle mutatie's te laten zien ( dus voor alle verschillende opdrachten). Ik heb al van alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen?

Alvast bedankt voor t meedenken.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar ik ga een poging doen.

De relatie die je nu gebruikt ligt dus tussen de twee tabellen obv. opdrachtnummer, hiermee kan je dus alleen "gerelateerde" records tonen in een portaal.

Zou je in een portaal alle records willen laten tonen, dan kan je in beide tabellen een veld maken met de berekende waarde "1" en een nieuwe relatie maken tussen die twee velden. Dan krijg je een portaal met alle records ( ik zou dan overigens kiezen voor een gewone lijst weergave in de mutaties tabel ; dat is flexibeler )

HTH

Joost

• 0
Posted

het is ook nog mogelijk dat je slechts 1 record ziet in je portaal en dat je er meer verwachtte te zien.

Kijk eens of de relatie echt wel klopt en of je velden wel goed in de portaal regel staat. ( en of de velden ook via dezelfde relatie worden opgehaald als de portal )

• 0
Posted

Dit kan van alles zijn.

Een paar losse flodders:

1. Controleer of alle mutaties de juiste waarde hebben in het veld opdrachtnr. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de procedure waardoor dit veld wordt ingesteld niet in orde.

2. Misschien is je portaal niet groot genoeg. Maak het groter of zorg dat er een scrollbalk aan zit.