Jump to content
  • 0

Portaalprobleem

jmavanme

Question

Posted

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met een portaal en ik hoop dat iemand mij wat licht kan brengen. Ik ben een leek dus wellicht klinkt mijn probleem misschien raar...

Ik heb een tabel met opdrachten. Ik heb een tweede tabel met mutatie's in die opdrachten, bijvoorbeeld tijden en onkosten e.d.. 1 Opdracht kan meerdere records bevatten met verschillende data.

Beide tabellen zijn gerelateerd dmv het veld opdrachtnr.

Probleem: het lukt mij niet om in een portaal alle mutatie's te laten zien ( dus voor alle verschillende opdrachten). Ik heb al van alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen?

Alvast bedankt voor t meedenken.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar ik ga een poging doen.

De relatie die je nu gebruikt ligt dus tussen de twee tabellen obv. opdrachtnummer, hiermee kan je dus alleen "gerelateerde" records tonen in een portaal.

Zou je in een portaal alle records willen laten tonen, dan kan je in beide tabellen een veld maken met de berekende waarde "1" en een nieuwe relatie maken tussen die twee velden. Dan krijg je een portaal met alle records ( ik zou dan overigens kiezen voor een gewone lijst weergave in de mutaties tabel ; dat is flexibeler )

HTH

Joost

• 0
Posted

het is ook nog mogelijk dat je slechts 1 record ziet in je portaal en dat je er meer verwachtte te zien.

Kijk eens of de relatie echt wel klopt en of je velden wel goed in de portaal regel staat. ( en of de velden ook via dezelfde relatie worden opgehaald als de portal )

• 0
Posted

Dit kan van alles zijn.

Een paar losse flodders:

1. Controleer of alle mutaties de juiste waarde hebben in het veld opdrachtnr. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de procedure waardoor dit veld wordt ingesteld niet in orde.

2. Misschien is je portaal niet groot genoeg. Maak het groter of zorg dat er een scrollbalk aan zit.

3. Ververs het scherm. (Ga naar Preview Mode en daarna terug naar Browse mode)

Mocht dit niets opleveren, upload dan je bestand, zodat we het zelf kunnen zien.

Succes, Henk

• 0
Posted

Het nadeel overigens van een lijst in de mutaties tabel is dat ik die niet in hetzelfde scherm te zien krijg. in 1 oogopslag dus.

Ik maak de tabellen dus eigenlijk zo dat de planner in 1 oogopslag moet kunnen zien welke diensten er nog open staan

• 0
Posted

Ik heb een koppelveld gemaakt dat de waarde 1 heeft. Ik heb dat in beide tabellen gedaan. Helaas krijg ik nu nog steeds niet alle records in hetzelfde portaal......

Ik ga kijken wat ik nog meer kan proberen

• 0
Posted

Maak een X-relatie tussen Opdrachten en Regels en maak een layout met daarin een portaal gebaseerd op deze relatie.

"Koppelvelden" met als waarde 1 hebben we vanaf versie 7 niet meer nodig...

Nog een advies: Breng de externe tabellen Contactpersonen, Relaties en Notitie over naar het hoofdbestand en pas de verwijzingen aan.

Saneer daarna je File References.

Succes!

Henk