Ga naar inhoud
  • 0

Portaalprobleem


jmavanme

Vraag

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met een portaal en ik hoop dat iemand mij wat licht kan brengen. Ik ben een leek dus wellicht klinkt mijn probleem misschien raar...

 

Ik heb een tabel met opdrachten. Ik heb een tweede tabel met mutatie's in die opdrachten, bijvoorbeeld tijden en onkosten e.d.. 1 Opdracht kan meerdere records bevatten met verschillende data.

 

Beide tabellen zijn gerelateerd dmv het veld opdrachtnr.

Probleem: het lukt mij niet om in een portaal alle mutatie's te laten zien ( dus voor alle verschillende opdrachten). Ik heb al van alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen?

 

Alvast bedankt voor t meedenken.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar ik ga een poging doen.

 

De relatie die je nu gebruikt ligt dus tussen de twee tabellen obv. opdrachtnummer, hiermee kan je dus alleen "gerelateerde" records tonen in een portaal.

 

Zou je in een portaal alle records willen laten tonen, dan kan je in beide tabellen een veld maken met de berekende waarde "1" en een nieuwe relatie maken tussen die twee velden. Dan krijg je een portaal met alle records ( ik zou dan overigens kiezen voor een gewone lijst weergave in de mutaties tabel ; dat is flexibeler )

 

HTH

 

Joost

Link naar reactie
  • 0

Dit kan van alles zijn.

 

Een paar losse flodders:

 

1. Controleer of alle mutaties de juiste waarde hebben in het veld opdrachtnr. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de procedure waardoor dit veld wordt ingesteld niet in orde.

 

2. Misschien is je portaal niet groot genoeg. Maak het groter of zorg dat er een scrollbalk aan zit.

 

3. Ververs het scherm. (Ga naar Preview Mode en daarna terug naar Browse mode)

 

Mocht dit niets opleveren, upload dan je bestand, zodat we het zelf kunnen zien.

 

Succes, Henk

Link naar reactie
  • 0

Maak een X-relatie tussen Opdrachten en Regels en maak een layout met daarin een portaal gebaseerd op deze relatie.

 

"Koppelvelden" met als waarde 1 hebben we vanaf versie 7 niet meer nodig...

 

Nog een advies: Breng de externe tabellen Contactpersonen, Relaties en Notitie over naar het hoofdbestand en pas de verwijzingen aan.

 

Saneer daarna je File References.

 

Succes!

Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...