Jump to content
  • 0

Foto's naar server met cdml?

Pim

Question

Posted

Kan je met cdml foto's via je browser in de filemaker database op een internetserver krijgen? Zo ja hoe, zo nee hoe dan?

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Hier een extract uit de CDML reference - ergens op het forum staat geloof ik ergens een tip waar je die ergens op de FileMaker site kan downloaden.
Syntax example(s)

Display a picture using an HTML file

[FMP-Image: pictures]

Link to a picture using an HTML file

View the image!

Bedoeld Pim niet dat hij dus de foto's kan uploaden?

via je browser in de filemaker database op een internetserver krijgen
  • 0
Posted

Sorry, niet goed gelezen. Web Companion voorziet het niet, dus je moet omwegen zoeken.

FTP upload, of HTTP upload via een "echte" webserver, gecombineerd met een script om de geuploade file in het containerveld te krijgen, zal de enige oplossing zijn.

Maar als je dat allemaal kunt, is het ook niet meer nodig om het beeld in FileMaker te zetten. Een textuele referentie naar het geuploade beeld plaatsen is voldoende.

Pim lost het ook op (zie hier).

• 0
Posted

Met de troi file plugin kan je bestanden "buiten" filemaker verplaatsen. Met een url lanceer je een script in filemaker dat met de troi plugin een bestand (foto) verschuift naar een andere locatie.

• 0
Posted
Euh "kant en klaar" is veel gezegd. Je moet wel PHP draaiend hebben.

Dat is inderdaad niet iets wat je meteen klaar hebt, zelfs niet met enkele kant-en-klare distributies :D

Verder zit het wel heel erg eenvoudig in elkaar, dit kun je met PHP echt heel erg eenvoudig maken. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat er op veel server, zeker waar meerdere websites op draaien, al een webserver met PHP ondersteuning is geinstalleerd

• 0
Posted

Ik denk dat ik een Filemaker oplossing gevonden heb:

In het artikel over Web publishing secuirity guidelines staat vrij vertaald het volgende:

Als je remoteadministration aanzet kun je grbuik maken van het HTTP PUT commando. Waarme je bestanden in de web folder kunt plaatsen->het kan dus wel!

• 0
Posted

Dacht het niet! Kun je het mij (en denk ik duizenden andere filemaker gebruikers die hier op zitten te wachten) voordoen dan?

• 0
Posted

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar het zal waarschijnlijk dan toch wel mogelijk zijn hè als het in een manual van Filemaker staat. Je moet hier natuurlijk wel mee oppassen want je laat je bezoekers in je remote administration, die moet je dus wel goed beveiligen.

• 0
Posted

Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar wat hier boven bedoeld wordt, dus het rechtreeks uploaden van een image via CDML is NIET mogelijk!

Probeer het zelf eerst uit, voordat je zegt dat het WEL mogelijk is.

• 0
Posted

Het heeft helemaal niets met CDML te maken maar met de mogelijkheden van HTTP. Het is waarschijnlijk een techniek gebaseerd op een formuliertje waarmee je een lokaal bestandje op kunt zoeken wat daarna verzonden wordt. CDML heeft daar dus niets mee te maken.

• 0
Posted

Heb jij ergens last van ofzo ? Je reageerd op een manier alsof je mijn post een enorm probleem vind :? Probeer dan in ieders geval een normaal argument te geven.

Ik geef alleen een richting aan waar de topicstarter het probleem kan vinden en ik geef aan waar ik die info gevonden heb. Het principe van een forum is toch dat je de anderen helpt, maar voorkauwen is ook niet helemaal de bedoeling. Dan krijg je meer het principe van script-requests.

De topicstarter mag zelf bepalen wat hij met dit idee doet, hij kan het eens proberen, hij kan het ook niet doen. Dat is geheel aan hem, natuurlijk mogen ook andere mensen het proberen.

edit:

Een citaatje uit het bestand web_security.pdf te vinden in de websecurity folder:

With remote administration enabled it is possible to use HTTP PUT to place a CDML format file within the web folder.

Dit lijkt me toch echt hetgeen de topicstarter zoekt.

Wordt er trouwens geen gebruik gemaakt van de webserver connector? Dan kan het natuurlijk wel via de andere webserver.

• 0
Posted

Nee, ik heb gelukkig nergens last van :lol:

de begin-topic is:

Kan je met cdml foto's via je browser in de filemaker database op een internetserver krijgen? Zo ja hoe, zo nee hoe dan?

Je wekt steeds de illusie dat dit via (Filemaker) wel mogelijk is! Wat helaas niet waar is.

Jij noemt het een richting of idee, ik noem het een dwaalspoor.