Jump to content
  • 0

ODBC Excel

se7en

Question

Posted

Ik werk al geruime tijd met FM en sinds kort ook met de versie 9.

Helaas heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de optie ODBC.

Graag zou ik hier wat meer over te weten komen. Daarom zou ik dan ook starten met een eenvoudig excel document waarbij ik de gegevens via ODBC in filemaker wil importeren.

Maar het lukt niet. Zelfs met de ontwikkelaarsgids voor ODBC naast mij kan ik niets openen. Kan er mij iemand een eenvoudige woorden uitleggen hoe ik een odbc koppeling kan rechtzetten.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Se7en,

In de privilege sets moet je bij entended privileges aanvinken dat je een connectie wil maken met ODBC files.

Stond dit aan, dan is het probleem iets anders.

Peter

• 0
Posted
Se7en,

In de privilege sets moet je bij entended privileges aanvinken dat je een connectie wil maken met ODBC files.

Stond dit aan, dan is het probleem iets anders.

Peter

dat staat wel aan maar ik begrijp gewoon niet hoe je een excel kan linken. Moet je in excel iets aanduiden.

• 0
Posted

Als de excel file een vaste naam heeft, dan gebruik ik altijd een "tussen-tabel", dwz een import naar een niet gerelateerde tabel. Dit is helemaal te scripten, om dan daarop allerlei validaties te doen. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Dit is (nog) niet een v9 ODBC link zoals jij bedoelt (dus volledige push & pull van gegevens), daar heb ik zelf ook nog geen ervaring mee. De meeste van mijn klanten werken nog met v8 dus ik probeer compatibel te blijven.

Maar misschien dat je hier al iets aan hebt.

excelimport.jpg.a97cd5c2b953cfd0a69cc7c777dec24f.jpg